مشخصات گوشی جدید و ارزان قیمت اپل iphone se
اپل از گوشی جدید خود با نام آیفون se را هفته آینده رونمایی می کند و باید منتظر گوشی ارزان قیمت آیفون باشیم.

گوشی آیفون se

اپل گوشی جدید خود 'آیفون اس ای iphone se' همراه با دستگاه های جدید این شرکت را هفته آینده در کالیفرنیا رونمایی می کند.
دستگاه جدید اپل آیفون اس ای 5 نیست، بلکه ایفون اس ای است. این شرکت تصمیم گرفته شماره 5 را از نام این مدل گوشی حذف کند. با توجه به این که در نام اولین مدل اصلی آیفون شماره بکار نرفته بود، آیفون SE دومین آیفون بدون شماره در نام مدلش خواهد بود. اکنون اعتقاد بر این است آیفون SE جایگزین آیفون 5s شود و نیز به همان قیمت تعیین شده به فروش رسد.

آیفون 4 اینچی که نام آیفون SE را به خود اختصاص داده است، 21 مارس رونمایی می شود.
اعتقاد بر این است که این دستگاه جدید شبیه به مدل های گوشی ایفون 6 است. به طوری که گزارش شده است، دکمه پاور دستگاه در امتداد لبه دستگاه قرار می گیرد. این طراحی متعلق به مدل های گوشی آیفون 6 است که شرکت اپل دکمه پاور را در امتداد لبه آن انتخاب کرده است.از این رو گوشی هوشمند بعدی مثل آیفون 6 عمل می کند اما طراحی آن درقالب 4 اینچی است.

آیفون SE احتمالا شباهت به آیفون 5S دارد اما با صفحه شیشه ای 2.5 بعدی کمی منحنی تر، سایر خصوصیات دستگاه احتمالا شامل دوربین پشت 12 مگا پیکسلی است. این دستگاه مجهز به یک چیپ ست اپل A8 با کمک پردازنده M8 است.
پیش بینی می شود که اس ای ظرفیت ذخیره سازی 16 گیگابایتی و 64 گیگابایتی و باطری 1642 میلی آمپری را ارائه دهد. گزینه های اتصال شامل Wi-Fi 802.11 AC، بلوتوث 4.2،پشتیبانی از Live Photos، این دستگاه ویژگی 3D Touch را ندارد که این ویژگی مختص آیفون 6s باقی خواهد ماند.

این گوشی بین 400 تا 500 دلار قیمت خواهد داشت که در ایران باید درحدود 1میلیون و 600هزار تومان به فروش برسد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: ilna.ir