لاغر شدن زنان با خوابیدن زیاد!
براساس تحقیقات جدید اگر خواب کافی داشته باشید, کمتر دچار اضافه وزن و چاقی شده و زندگی سالم تری خواهید داشت.

کاهش وزن با خواب مناسب

بنابر تحقیقی که محققان در دانشگاه هاروارد بر روی 133 هزار و 153 نفر طی 10 سال انجام دادند، نشان داده شد زنانی که خوابی با کیفیت دارند، 45 درصد کمتر امکان دارد که دچار چاقی و اضافه وزن و بیماری‌هایی همچون دیابت نوع 2 بر اثر چاقی شوند.
این در حالی است که افرادی که خواب با کیفیت ندارند و یا هنگام خواب ناگهان بیدار می‌شوند، خروپف می‌کنند و کمتر از 6 ساعت در طول شب می‌خوابند بیشتر دچار این دسته مشکلات می‌شوند.

هنگامی که طی شب کم می‌خوابید یا بی کیفیت می‌خوابید هورمونی به نام گرلین در بدنتان منتشر می‌شود که سبب افزایش اشتها می‌شود. از طرف دیگر، کم‌خوابی سبب کاهش سطح لپتین می‌شود که هورمون مخصوص احساس سیری و پری است.
انتشار این هورمون‌ها در بدن سبب می‌شود روز بعد شما دیرتر سیر شوید و پرخوری کنید. از این طریق اگر بی‌خوابی‌های شما مکرر شود، دچار اضافه وزن و دیابت چاقی می‌شوید.

علاوه بر این، افرادی که در شب 80 دقیقه کمبود خواب داشته باشند، به طور متوسط روز بعد 549 کالری بیشتری به بدن خود وارد می‌کنند. تحقیقی دیگر نشان داده است که افرادی که 8.5 ساعت در طول شب می‌خوابند، دوبرابر بیشتر از افرادی که 5.5 ساعت در طول شب می‌خوابند چربی می‌سوزانند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir