قبل خواب شکلات تلخ بخورید تا ...!
اگر در شب ها نمی توانید راحت بخوابید و معمولا زمان زیادی طول می کشد تا بتوانید بخوابید, قبل از خواب شکلات تلخ بخورید!

فواید شکلات تلخ برای خواب بهتر

اگر از آن هایی که نمی توانند شب ها به راحتی به خواب بروند و خواب خوشی را تجربه کنند، بپرسید که چه روشی را برای فائق آمدن به این مسئله انتخاب می کنید، بدون شک استفاده از قرص های خواب آور، اولین راهکار و انتخاب آن ها خواهد بود.
اما متاسفانه این قرص ها همانند بسیاری از داروهایی که در داروخانه ها وجود دارند عوارض و خطراتی دارند که ممکن است در دراز مدت سلامتی ما انسان ها را تهدید کنند و آسیب های جبران ناپذیری را به بار آورند.

از این رو، محققان استفاده از روش های جایگزین موثر و البته بی خطر را برای این دسته از افراد توصیه می کنند که یکی از این روش ها خوردن شکلات تلخ قبل از خواب است. بر اساس پژوهش های صورت گرفته توسط محققان دانشگاه Edinburg ماده ای به نام منیزیم در شکلات تلخ وجود دارد که می تواند خوابی خوش و راحت را برای افراد به ارمغان آورد.
 
البته این ماده تنها در شکلات تلخ وجود ندارد و مواد غذایی دیگری همچون آجیل ها و بسیاری از سبزیجات نیز مملو از منیزیم هستند که می تواند منجر به بهبود عملکرد ریتم شبانه روزی بدن شود.

ریتم شبانه روزی و یا همان ساعت درونی بدن در هر فردی و بسته به فعالیت های مختلف بدن همچون نحوه خوابیدن، بیدار شدن و دمای بدن متغیر است. دکتر گربن وان اویجن، از پژوهشگران دانشگاه نام برده در این خصوص عنوان می کند:"ساعت درونی بدن نقشی حیاتی را در تمامی موجودات زنده ایفا می کند چرا که تاثیر مستقیمی بر سلامت و همچنین بیماری هایی که ممکن است برای انسان ها پیش آید بر جای می گذارند.
 
آزمایشات این تیم تحقیقاتی بر روی قارچ، جبلک و بافت انسان نشان داد که میزان منیزیم موجود در بدن در طول 24 ساعت شبانه روز یکسان نیست و دائم در حال نوسان است که این نوسان برای تامین انرژی سلول های بدن بسیار موثر و حیاتی است. اما وجود منیزیم در این سلول ها، می تواند در بهبود عملکرد سوخت و ساز بدن و همچنین افزایش کارایی سلول ها در تبدیل مواد غذایی به انرژی در طول روز نقشی تاثیرگذار را ایفا کند.

بدین ترتیب، می توان با مصرف مواد غذایی حاوی مقادیر بالای منیزیم همانند شکلات تلخ، تنظیمات ریتم شبانه روزی بدن را به حالت طبیعی و نرمال برگرداند و خوابی خوش و راحت را در شب ها تجربه کرد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: techshot.ir