نکته ای جالب درباره همسران مردان قدبلند!
براساس تحقیقات جدید, زنانی که همسران قد بلند دارند شادتر از زنان دیگر هستند!

تاثیر قد شوهر برروی شادی زنان

قد یکی از مهمترین ویژگی‌های ظاهری است که افراد پیش از تصمیم گیری در مورد ازدواج لحظاتی را به آن فکر می‌کنند. به تازگی در مورد همسرانِ مردان قدبلند مطالعه‌ای انجام شده که نتایج آن جالب است.
مقاله چاپ شده در مارس 2016 در مجله «شخصیت و تفاوت‌های فردی» که توسط کیتائه سون، پژوهشگر دانشگاه کونکوک کره جنوبی، انجام شده نشان می‌دهد که زنان مردان قدبلند در حقیقت خوشحال‌تر هستند.
 
این مطالعه بر روی 7850 زوج اندونزیایی انجام شد. نتایج این تحقیق نشان داد زمانی که مردان حدود 10 سانتی‌متر از همسران خود بلندتر باشند، همسرانشان 4 درصد خوشحال‌ترند. کیتائه سون میزان خوشحالی افراد را از طریق دو پرسشنامه مورد سنجش قرار داد. در نهایت نیز همان‌طور که پیشتر اشاره شد، مشخص شد که همسران مردان قدبلند خوشحال‌تر بوده و این رویه تا 18 سال ابتدایی پس از ازدواج حاکم است.
 
نتایج مطالعه صورت گرفته توسط سون به خوبی با مطالعات پیشین همخوانی دارد. برای نمونه، در سال 2010 تحلیلی بر روی داده‌های گردآوری شده از سال 1993 تا 1999 انجام شد و نشان داد 41 درصد زنان مردان قدبلند را ترجیح می‌دهند. در لهستان نیز پژوهشی مشابه صورت گرفت که بر اساس آن آگهی‌های تبلیغاتی بین سال‌های 1994 تا 1996 که در آن از مردان قدبلند استفاده شده بود، تاثیر عمومی بیشتری داشت.
 
دنیای حیوانات
این مسئله که زنان به مردان قدبلند بیشتر روی خوش نشان می‌دهند، ذهن بسیاری از جمله دانشمندان مبحث تکامل را به خود مشغول کرده است. بیولوژیست‌های مبحث تکامل اندازه نر را همواره مهم دانسته و می‌گویند که حیوانات ماده نیز در دنیای خود بیشتر به حیوانات نری جذب می‌شوند که به اندازه کافی برای حفاظت از آن‌ها قدرت داشته باشند. به طور کلی، جثه جنس نر از اهمیت والایی در میان حیوانات برخوردار است.

سون البته می‌گوید که یافته‌های او شاید در مورد تمام کشورهای جهان صدق نکند، زیرا میانگین قد اندونزیایی‌ها کوتاه است. (میانگین قد مردان در اندونزی حدود 157 سانتی‌متر است. میانگین قد زنان نیز 147 سانتی‌متر است.)
 
هلندی‌ها معادله را به هم زدند!
در داستانی که به زمان ونگوگ برمی‌گردد آمده که شخصی به هلند سفر کرده و در آنجا با ورود‌های کوچک مواجه شده است. آن شخص گفته که «انگار همه چیز برای بچه‌های ساخته شده بود.»
 
اما حالا هلندی‌ها با ایجاد تغییرات اساسی در رژیم غذایی توانسته‌اند به رده‌های بالای فهرست قدبلندها نزدیک شوند. این رویه تنها در 120 سال، یا بهتر بگوییم شش نسل، رخ داده و می‌توان منتظر تغییرات دیگری نیز بود. چیزی که امروز مشخص است این است که زنان هلندی از داشتن همسران قد بلند لذت می‌برند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: faradeed.ir