نکته مهم اما قیمت این خودرو است که طبق اعلام اين شركت مدل 2 نفره آن حدود...

هر چند هنوز نام ایران در فهرست 38 کشوری که هم اکنون خودروی اسمارت در آنها عرضه می‌شود ثبت نشده اما به نظر می‌رسد تا سال آینده چنین اتفاقی بیفتد.
اسمارت خودروی دو نفره و دو در کمپانی دایملر گرچه در اوایل معرفی اش در سال 1998 چندان با استقبال موجه نشد اما رفته رفته با افزایش قیمت جهانی سوخت و مشکل همیشگی جای پارک در کلان شهرها اقبال عمومی‌پیدا کرد و به رده پرفروش‌ها اضافه شد.
این اتومبیل شهری کم مصرف و پاک حالا هوس حضور در بازار خودرو ایران را کرده و قرار است از طریق پارس خودرو عرضه شود. مدیران این شرکت قصد دارند اسمارت را در جای خالی سبد محصولات خود قرار دهند و یک خودروی کوچک شهری را برای مشتریان به ارمغان بیاورند.
 
 
طبق گزارش شركت پارس خودرو، قرارداد واردات CBU برای 6 هزار دستگاه خودروی اسمارت منعقد شده است و اين خودرو تا 6 ماه آينده به خيابان ها راه پيدا خواهد كرد. طبق اعلام اين شركت ، توليد CKD اين خودرو نيز از سال آينده آغاز خواهد شد.
نکته مهم اما قیمت این خودرو است که طبق اعلام اين شركت مدل 2 نفره آن حدود 14 ميليون تومان و مدل 4 نفره با قيمت 18 ميليون عرضه خواهد شد.
لازم به ذكر است كه قیمت پایه اين خودرو در بازار آمریکا 590/11 دلار است.
 

مشخصات فنی
اسمارت یک خودروی شهری دو در و دو نفره به طول 5/2 متر است . موتور کوچک 999 سی سی آن پشت صندلی‌ها و در عقب خودرو نصب شده است. چرخ‌های بزرگ این خودرو به منظور افزایش پایداری آن طراحی شده و بدنه آن نیز به وجود کوچکی از ایمنی قابل قبولی برخوردار است.

متوسط مصرف مدل بنزینی اسمارت 9/4 لیتر در سیکل ترکیبی است و حداکثر سرعت آن به 145 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل دیزل آن نیز گرچه نیروی کمی‌تولید می‌کند اما متوسط مصرف سوخت آن به ازای پیمایش 100 کیلومتر تنها 3/3 لیتر گازوئیل است.
اسمارت خودرویی با کیفیت و در استاندارد مرسدس بنز است اما به نظر می‌آید مهم ترین چالش آن در بازار ایران قیمت تمام شده این خودرو خواهد بود. گرچه ذائقه مشتریان ایرانی به خودروی دو نفره دو در چندان تحریک پذیر نیست اما اگر اين خودرو با قيمت تعيين شده عرضه شود باید منتظر موفقیت آن بود.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: asriran.com
 
مطالب جالب دیگر:
چرا نیکول کیدمن از خواهر کوچکترش جوان‌تر است؟! (+عکس)
ملکه زیبایی کل جهان انتخاب شد(+عکس)
دختر 19ساله ايرانی، معروف‌ترین دختر امریکا!! (+عکس)
دلایل ساخت سوپر استار: شماره دادن یک بازیگر به دختر 13ساله!!
قاتل خواب ‌آلود!