خواب آلود ترین مردم دنیا چه کسانی هستند؟
شاید جالب باشد که بدانید اگر میخواهید صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید باید زود شام خورده تا صبح گرسنه شده تا خواب بیدار شوید.

خواب آلود ترین مردم دنیا

مطابق یافته های پژوهش آمریکایی که در چند کشور جهان انجام شده است، تفاوت مدت زمان خواب چند علت دارد، مثلا شهروندان کشورهای اروپایی عادت دارند شام را قبل از ساعت 6 عصر بخورند به همین علت زود گرسنه شده و از خواب بیدار می شوند.

کارشناسان می گویند، طبیعی است اگر شخصی ساعت 10 شب شام بخورد هنگام طلوع آفتاب بیدار نمی شود بلکه بیدار شدنش با تاخیر همراه خواهد بود.
دانشمندان آمریکایی می گویند که مردم سنگاپور و ژاپن کمتر ازمردم هلند می خوابند، میانیگین خواب یک ژاپنی در روز 7 ساعت و 24 دقیقه، مردم فرانسه 8 ساعت و مردم هلند 12 دقیقه بیشتر از مردم فرانسه است.

این کارشناسان می گویند، مهم نیست که انسان صبح زود با کمک زنگ ساعت بیدار شود بلکه مهم آن است که بعد از ظهر چه کار کنیم، مانند اشخاصی که ساعت 10 شب شام می خورند شام بخوریم، به دفتر کار برویم یا کاری غیر از خواب و استراحت انجام دهیم.  

این پژوهش حاکی است، میانگین خواب زنان به ویژه در سن 30 تا 60 سال نیم ساعت بیشتر از مردان است و اشخاصی که در طول روز در معرض نور آفتاب قرار دارند بیشتر مایلند که زود بخوابند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mizanonline.ir