دو میوه ای که اگر باهم بخورید لاغر می شوید!
در تحقیقات جدید مشخص شده است ترکیب پرتقال و انگور قرمز فواید زیادی دارد و می تواند به کاهش چاقی و درمان دیابت کمک کند.

فواید پرتقال و انگور قرمز

مطالعات محققان نشان می دهد که ادغام ترکیبات موجود در انگور قرمز و پرتقال، قادر به بهبود سلامت افراد مبتلا به دیابت و کاهش چاقی در بیماران قلبی است.
این مطالعه که توسط محققان دانشگاه وارویک انگلیس صورت گرفت، نشان می دهد ترکیبی به نام tRES موجود در انگور قرمز و ترکیبی به نام HESP که در پرتقال یافت می شود، قادر به تنظیم قند خون و بهبود عملکرد سیستم عروقی در بیماران قلبی است. این دو ترکیب در کنار یکدیگر اثرات درمانی دارند و به تنهایی موثر نیستند.

ترکیب tRES و HESP سبب می شود پروتئینی به نام Glo1 در بدن افزایش یابد. این پروتئین قادر به خنثی کردن اثرات یک ترکیب مخرب مشتق شده از شکر به نام MG است. ترکیب MG با رژیم غذایی پرچرب، سبب افزایش مقاومت نسبت به انسولین و دیابت نوع 2 می شود.
دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می ‏آید. انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است.

یکی دیگر از اثرات مخرب MG، آسیب به رگ های خونی و به دنبال آن بیماری های قلبی ناشی از کلسترول بالاست.
گرچه میوه های دیگر نیز حاوی این ترکیبات هستند، ولی معمولا دوز مناسب در اختیار بدن قرار نمی گیرد، به همین دلیل محققان در تلاش هستند تا میزان مورد نیاز از این دو ترکیب را به شکل کپسول دارویی تهیه کنند و در اختیار بیماران قرار دهند.


مدیر این پروژه معتقد است که این مطالعه گامی موثر در بهبود سلامت بیماران مبتلا به دیابت و بیماران قلبی محسوب می شود.
نتایج این تحقیقات در نشریه Diabetes منتشر شده است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: irna.ir