روشی که باعث می شود غذای سالم و کم کالری انتخاب کنید!
براساس تحقیقات پژوهشگران اگر در کنار منوی غذا, میزان کالری هر غذا نیز نوشته شود, باعث می شود که افراد انتخاب های سالم تری داشته باشند!

تاثیر دانستن کالری غذا بر انتخاب غذای سالم

همه ما با دیدن علایم هشدار به خودمان می آییم و به نوعی حواسمان را بیشتر جمع می کنیم. نتایج یک تحقیق جدید در زمینه غذا هم همین موضوع را ثابت می کند.

شمردن کالری مواد غذایی با این که موجب لاغری شما می شود، اما تقریباً یک روش سخت محسوب می شود. حالا محققان به روشی بسیار ساده تر دست یافته اند که به افراد کمک می کند در انتخاب مواد غذایی بیشتر دقت کنند و غذاهای سالم تر را برای مصرفشان انتخاب کنند.
بر اساس تحقیقی که توسط دو دانشگاه کارنگی ملون و پنسیلوانیا صورت گرفته، کارکنان یک شرکت بزرگ که از طریق وبسایتی که با در نظر گرفتن کالری غذاها طراحی شده، نهارشان را سفارش دادند توانستند انتخاب های سالم تری داشته باشند و در نتیجه راحت تر وزن کم کنند.

در این وبسایت، در کنار هر غذا، یکی از علایم چراغ راهنمایی به چشم می خورد تا به نوعی به افراد اطلاع دهد انتخاب آن ها چه مقدار کالری را در خود جای داده است. برای مثال چراغ سبز رنگ در کنار گزینه های مواد غذایی کم کالری، چراغ زرد در کنار گزینه هایی با کالری متوسط و چراغ قرمز رنگ در کنار گزینه های پر کالری قرار داده شده است.

 وقتی منوی این وبسایت با منوهایی بدون اطلاعات کالری مقایسه شد، مشخص شد که تعداد کل کالری کارمندان این شرکت که در تحقیق شرکت کرده بودند، 10 درصد کاهش یافته است و این نشان می دهد که حتی علایم چراغ راهنما هم می توانند در روند لاغری شما تاثیر گذار باشد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: techshot.ir