نکاتی برای عکاسی بهتر در شب!
قصد داریم نکاتی را بیان کنیم تا بتوانید در شب عکس های بهتری بگیرید.

عکاسی در شب

مطمئنا عکاسی یکی از هیجان انگیز ترین حرفه ها و یا حتی شاید تفریح ها در میان افراد باشد.

عکاسی زمانی که همه شرایط از جمله نور ، مناسب باشند ، با در نظر نگرفتن فوت و فن های آن ، کار چندان سختی نیست ما اگر نور مناسب در اختیار ما نباشد ،عکس گرفتن کمی مشکل ساز میشود.

 - استفاده از فوکوس دستی

وقتی هنگام عکس گرفتن نور کم باشد معمولا لنز دوربین به سختی فوکس می شود(یعنی به سختی کانون عدسی خود را پیدا می کند). اگر هنگامی که شما می خواهید عکس بگیرید کانون لنز شما مدام در حال تغییر بود ممکن است موقعیت شما واقعا خیلی بیش از حد کم نور باشد و یا به عبارتی اصلا تاریک باشد. اگر به هیچ وجه قادر به روشن کردن صحنه نبودید باید به صورت دستی دوربین خود را فوکس نمایید.

- عدم استفاده از فلاش

معمولا نور حاصل از فلاش دوربین برای صحنه هایی که کم نور هستند خیلی بیش از حد زیاد است درنتیجه اجسام در عکس به صورت غیر عادی و تار می افتند. به تنظیمات نمایش دوربین بروید و کلا گزینه ی فلاش زدن را غیر فعال نمایید. با این وجود استفاده از یک چراغ قوه یک ترفند خوب برای افکندن نور ملایم به صحنه به شمار می آید که در آن اجسام به طور کاملا عادی و طبیعی روشن می شوند.
 
-  از مد فلاش مخصوص عکاسی در شب استفاده کنید

در دوربین هایی که مد فلاش مخصوص شب دارند، استفاده از این مد بسیار بجا و موثر است. منتها باید به افرادی که از آنها عکس می گیرید تذکر دهید که بعد از زدن فلاش چند ثانیه بیحرکت بمانند. چون بعداز فلاش، دیافراگم هنوز باز است. دوربین هم مانند حالت بدون فلاش باید تا حد ممکن بیحرکت نگاه داشته شود و استفاده از سه پایه به شدت توصیه می شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir