دو برابر زندگی کنیم!
شاید خیلی از افراد دچار زندگی روزمره شدند و هیچ هیجانی را تجربه نمی کنند. اما چطور باید بهتر زندگی کرد؟

از زندگی بیشتر لذت ببریم!

همه ما می دانیم که انسان فانی است و عمر جاودان یکی از آرزوهای بشری از ابتدای خلقت بوده است. تحقیقات بسیاری در طول سالیان انجام شده اند تا بتوانند روزنه امیدی به تحقق این آرزوی نسل بشر بگشایند. در همین مسیر نیز به یافته هایی دست پیدا شده که شاید عمر جاودان را به همراه نداشته باشند ولی قطعا می توانند عمر طولانی تر را تضمین کنند.

چندی پیش در کتابی پرسشی بسیار جالب توسط نویسنده مطرح شده بود. پرسش این بود:

آیا شما هم با فعالیت های ثابت و یکنواخت روزانه هدایت می شوید که شما را وادار می کنند بیشتر از آنچه در زندگی خود زندگی می کنید در ذهنتان زندگی کنید؟!

پاسخ مثبت است. نویسنده همچنین پرسیده بود:"آیا برای رسیدن به مقصد خود آنقدر در شتاب هستید که مجال توجه به مسیر و تجربه زیبایی های آن را ندارید؟" مسلما پاسخ مثبت است. هر یک از ما اگر در ترافیکی گیر بیفتد دچار اضطراب می شود. هیچیک از ما نمی توانیم حتی تصور "اتلاف وقت" را حتی در روزهای آخر هفته که هیچ برنامه خاصی نداریم به ذهنمان راه بدهیم.

چند درصد از ما واقعا در طول روز سعی می کنیم به تمام لحظات توجه کنیم و از تک تک آنها لذت ببریم؟ و اما چند درصد از ما در حین مکالمه با سایرین چشمی هم به موبایلمان داریم و ذهنمان جای دیگری درگیر است؟ این همان موردی است که باید به آن توجه کنیم. در ادامه با تک شات همراه باشید.

تحقیقات نشان داده که هر یک از ما از 16 ساعت فعال روزانه خود حدود دو ساعت را در لحظه هوشیار هستیم و توجه تمام و کمال خود را به تجربه آن لحظه اختصاص می دهیم.
با این حساب اگر 40 سال سن داشته باشید و قرار باشد 40 سال دیگر نیز زندگی کنید، در واقع فقط 5 سال دیگر به معنای واقعی زندگی خواهید کرد!

حالا چطور این زمان را دو برابر کنیم؟ تعداد ساعت هایی که در روز نسبت به لحظه آگاه هستید و سعی می کنید همان لحظه را درک و تجربه کنید را به دو برابر افزایش دهید. به عبارت دیگر، سعی کنید روزانه 4 ساعت در لحظه زندگی کنید و اتفاقات آن لحظه را تجربه کنید.
هنوز تا دستیابی به اکسیر جاودانگی راه درازی در پیش است. هنوز درمان بسیاری از بیماری ها شناخته نشده اند. ورزش و تغذیه صحیح برای همه امری ساده نیست. ولی همه ما امکان بسیار ساده ای را در دسترس داریم: توجه به لحظات زندگی.

بد نیست از امروز سعی کنیم از لحظات زندگی بیشتر لذت ببریم تا بیشتر زندگی کنیم.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: techshot.ir