کد مخفی گوشی آیفون
قصد داریم به معرفی کد های مخفی گوشی آیفون بپردازیم که البته بعضی از آنها در سایر گوشی های هوشمند نیز کاربرد دارند.

گوشی هوشمند آیفون

برای گوشی هوشمند آیفون کدهای مخفی در نظر گرفته شده است که اگر از آنها استفاده کنید، قابلیت‌های جدیدی را در اختیار خواهید گرفت.

این قابلیت‌ها در منوی ویژه‌ای موسوم به Field Test ارایه شده‌اند که دسترسی به آنها بسیار آسان است. برای آنکه وارد این منو شوید، می‌توانید بخش شماره‌گیر گوشی خود را باز کنید و کد زیر را در آن وارد کنید: *#۱۲۳۴۵#۳۰۰۱*

زمانی که حالت Field Test فعال می‌شود کلید خاموش/روشن گوشی را نگه دارید تا یک صفحه جدید برای شما باز شود. در این صفحه به جای آنکه روی گزینه‌های مربوط به خاموش یا روشن کردن گوشی کلیک کنید، کلید Home دستگاه را نگه دارید تا صفحه اصلی نمایان شود. در این شرایط می‌توانید تغییرات اصلی روی گوشی هوشمند خود را مشاهده کنید.

با این تغییرات در قسمت بالا و سمت چپ صفحه نمایشگر به جای آنکه نقطه‌های مربوط به میزان آنتن‌دهی را مشاهده کنید، اعداد مربوط به دسیبل برای شما نمایان می‌شود. زمانی که عدد درج شده در این قسمت بین ۴۰- تا ۸۰- باشد یعنی آنتن‌دهی بسیار خوب است. عدد ۱۱۰- و کمتر نشان دهنده آن است که سیگنال‌ها بسیار ضعیف به گوشی می‌رسند.

برای آنکه گوشی را به حالت اصلی و اولیه برگردانید، دوباره کد مذکور را وارد کنید تا پنجره مربوط به Field Test باز شود. در این حالت با یک فشار روی کلید Home آن را ببندید.

از کدهای مخفی دیگر می‌توان به #۰۶#* برای نمایش شماره اختصاصی IMEI گوشی اشاره کرد. همچنین کد #۳۳#* به شما نشان می‌دهد که آیفون برای دریافت تماس صوتی، پیامک و داده فعال شده است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mobna.com