5 گوشی موبایلی که میخواستند قاتل گوشی آیفون باشند!
قصد داریم به معرفی 5 گوشی موبایلی بپردازیم که قصد داشتند گوشی آیفون اپل را شکست دهند اما خودشان شکست خوردند!

گوشی هایی که قصد شکست دادن آیفون را داشتند

اپل با معرفی آیفون دورانی جدید را در دنیای گوشی های هوشمند آغاز کرد و تقریبا تمامی تولیدکنندگان در پی معرفی محصولی بوده اند که آی‌فون را به زانو درآورد اما می توان گفت تاکنون موفق نبوده اند.
مجموع فروش تلفن همراه سامسونگ نسبت به اپل بیشتر است اما پرچمداران توانمندی همچون سامسونگ گلکسی S7 نیز نمی توانند سطحی مشابه از هیجان و شور و اشتیاق که آی‌فون های اپل تا به امروز در بازار ایجاد کرده اند را تولید کنند.

دستیابی به جایگاه برتر آی‌فون حداقل در حال حاضر برای بسیاری از برندها غیرممکن به نظر می رسد و تولید محصولی فوق العاده به تنهایی نمی تواند تاثیری مشابه با گوشی هوشمند اپل ایجاد کند.
تولیدکنندگان گوشی هوشمند طی سالیان گذشته برای معرفی محصولی که قاتل آی‌فون نام بگیرد، تلاش کرده اند اما هیچ گاه به هدف خود دست نیافته اند. در ادامه پنج گوشی هوشمند که در مسیر این هدف با شکستی چشمگیر مواجه شدند را معرفی می کنیم.

سامسونگ جت S8000

معرفی سامسونگ جت S8000 به سال 2009 باز می گردد و مدیرکل شعبه انگلیس سامسونگ در زمان عرضه این تلفن همراه با افتخار ادعا کرد که محصولی بهتر از آی‌فون 3GS را به لطف نمایشگر آمولد و پردازنده 800 مگاهرتزی معرفی کرده اند.

اگر امروز شرکتی احتمالا توانایی سرنگونی آی‌فون را داشته باشد، آن سامسونگ است اما تلفن همراه جت که در تبلیغاتش از آن به عنوان "هوشمندتر از یک گوشی هوشمند" یاد می شد از رابط کاربری گوشی های غیر هوشمند سامسونگ بهره می برد. به بیان دیگر، سامسونگ جت S8000 حتی یک گوشی هوشمند نیز نبود. اگرچه این تلفن همراه محصولی ناتوان نبود اما در حد و اندازه کنار زدن آی‌فون نیز نبود.

سامسونگ موفق شد 2 میلیون پیش سفارش را برای جت S8000 ثبت کند که بیشتر از آی‌فون 3GS بود اما پس از عرضه و انتشار بررسی های نه چندان مثبت میزان علاقه به این تلفن همراه روندی کاهشی را شاهد بود در شرایطی که آی‌فون 3GS در سه روز نخست عرضه فروش یک میلیونی را ثبت کرد و در ادامه نیز روند صعودی محبوبیت خود را تجربه کرد.

پالم Pre

بسیاری از شرکت ها طی سال های گذشته درباره تلفن های همراه خود به عنوان قاتل آی‌فون صحبت کرده اند، اما پالم Pre یکی از معدود گزینه هایی است که حداقل به طور خلاصه می تواند در این جایگاه قرار بگیرد. پیش از آغاز روند افزایشی محبوبیت گوشی های هوشمند، شرکت پالم در زمینه فروش PDAها بسیار موفق بود. از این رو پالم شرکتی با تجربه در این زمینه بود و پالم Pre به واقع محصولی جذاب بود که از نمایشگر لمسی و یک صفحه کلید کشویی به همراه سیستم عامل webOS بهره می برد.

پالم Pre به واقع تلفن همراه بدی نبود و با پشتیبانی از ویژگی چندوظیفگی برای کاربران رایانه انتخاب بهتری نسبت به آی‌فون محسوب می شد. اما مشکل اینجا بود که بیشتر خریداران کاربران دوستدار رایانه نبودند و پالم Pre برای آنها جذابیت آی‌فون اپل را نداشت.

ال جی BL40 شکلات

ال جی با معرفی BL40 شکلات تلفن همراهی را معرفی کرد که همانند یک تخته شکلات به نظر می رسید. این نخستین تلفن همراه مجهز به نمایشگری با نسبت تصویر 21:9 بود و از این رو برای دوستداران فیلم محصولی فوق العاده بود اما در عین حال ظاهری کاملا مضحک به این تلفن همراه بخشیده بود.

نرم افزار ال جی BL40 شکلات شرایط بهتری نداشت و با لگ قابل توجه و چینش دکمه گیج کننده کاربران را آزار می داد. عمر باتری این تلفن همراه نیز به واقع ناامیدکننده بود. نمایشگر این محصول برای آن زمان فوق العاده بود و طراحی آن نیز حداقل چیزی متمایز را ارائه می کرد اما همان گونه که امروز شاهد هستیم بیشتر گوشی های هوشمند شبیه آی‌‌فون به نظر می رسند تا اینکه شبیه یک تخته شکلات باشند.

نوکیا N97

در سال 2009، شرکت های تولیدکننده تلفن همراه حسابی در تلاش برای ربودن تاج آی‌فون بودند و نوکیا N97 نیز یکی از این محصولات بود. نوکیا N97 به لطف صفحه کلید کوئرتی خود از محصولات اپل و اندرویدی متمایز بود و به نمایشگر لمسی 3.5 اینچی نیز مجهز شده بود. اما استفاده از صفحه کلید فیزیکی حسابی به ضخامت N97 افزوده بود، این تلفن همراه عملکردی روان مانند آی‌فون 3GS ارائه نمی کرد و سیستم عامل سیمبین S60 نه تنها جذابیت iOS را نداشت بلکه از باگ های بیشتری نیز برخوردار بود.

با این وجود، نوکیا N97 همچنان گوشی هوشمند قابل احترامی بود اما برچسب قیمت بالا این محصول را در کنار آی‌فون های اپل قرار می داد که از طراحی ظاهری بهتر و بازار اپلیکیشن اپ استور بهره می بردند. میزان فروش N97 در دو ماه نخست برابر با دو میلیون دستگاه بود اما هیچ گاه موفق به کسب عنوان قاتل آی‌فون نشد.

بلک بری استورم

بلک بری استورم نخستین تلفن همراه مجهز به نمایشگر لمسی شرکت RIM بود و نخستین تلفن همراه بدون صفحه کلید این شرکت نیز محسوب می شد و در نتیجه محصولی فوق العاده برای رقابت با آی‌فون به نظر می رسید. این تلفن همراه شروع بدی نداشت و فروش یک میلیونی در بازه زمانی نوامبر 2008 تا ژانویه 2009 برای آن ثبت شد.

اما تقریبا تمامی این گوشی های فروخته شده به نظر می رسید دچار مشکل هستند و باید تک تک آنها تعویض شوند. البته حتی بدون در نظر گرفتن این مشکلات، بلک بری استورم هرگز در اندازه قاتل آی‌فون ظاهر نشد. این تلفن همراه عملکرد روانی نداشت و فاقد وای فای بود که البته در آن زمان یک ویژگی ضروری محسوب نمی شد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: asriran.com