5 فایده انجام دادن کارهای خیر از نظر علمی!!
بررسی مطالعات مختلف نشان می دهد که فعالیت های خیرخواهانه سبب بهبود سلامت می شود که در ادامه به 5 مورد آن اشاره میکنیم.

فواید انجام دادن کارهای خیر

مشارکت در فعالیت های نوع دوستانه تاثیر قابل توجهی بر سلامت خیرین دارد که مواردی از آن به شرح ذیل است:

** کار خیر ساده ترین راه برای مقابله با استرس و حفظ آرامش است
طبق تحقیقی که در مجله journal Clinical Psychological Science منتشر شد، افرادی که در طول روز بیشتر از دیگران رفتارهای محبت آمیز دارند، به لحاظ عاطفی کمتر تحت تاثیر فشارهای عصبی ناشی از کار قرار می گیرند.
'امیلی انسل' روانشناس دانشگاه یل گفت: یافته های این مطالعه نشان می دهد که با حتی کارهای کوچکی که برای دیگران انجام دهیم، در روزهای پر استرس احساس ناخشنودی نخواهیم کرد.

**کار خیر روند پیری مغز را کاهش می دهد
68 درصد از داوطلبانی که در یک نظر سنجی در سال 2010 شرکت کردند، به درستی اعتقاد داشتند که احساس سلامت آنها ناشی از حس نوع دوستی است.
نشریه بولتن روانشناسی با آنالیز نتایج 73 مطالعه در باره مزایای داوطلب کار خیر بودن، از ارتباط میان اقدامات و رفتارهای خیرخواهانه با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و علائم افسردگی خبر داد.

**کمک مالی خیرخواهانه، لذتبخش است
براساس مطالعه ای در مجله ساینس، افراد با مبادرت به کمک نقدی به مراکز خیریه، فعالیت عصبی در ناحیه ای از مغز را تجربه کردند که احساس لذت و نشاط قابل توجه را موجب می شود.

**نیکی کردن به دیگران سلامت قلب را افزایش می دهد
یک مطالعه در انجمن پزشکی آمریکا نشان داد در افرادی که داوطلبانه به مدت 10 هفته در یک فعالیت خیرخواهانه کوچک شرکت کردند، میزان التهاب و کلسترول خون کاهش یافت. اما شرکت کنندگانی که فعالیت های نوع دوستانه آنها گسترده تر بود، کاهش قابل توجه علائم بیولوژیکی بیماری قلبی در آنها مشاهده شد.

**نوع دوستی سبب کاهش درد جسمی می شود
نتایج یک تحقیق در نشریه ساینس نشان می دهد که اگر دویدن مسافت طولانی به شما آسیب می زند، کمک کردن به دیگران بعد از مسابقه باعث بهبود حال شما می شود. بر این اساس، بیمارانی که درد مزمن داشتند و به عنوان مشاور همکار آموزش دیده بودند، متوجه شدند که پس از کمک به حل مسایل دیگران، درد کمتری دارند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: irna.ir