تشخیص دادن سن افراد براساس لایک ها در اینستاگرام
محققان با بررسی شبکه های اجتماعی موفق شدند حدود سنی افراد را براساس لایک هایشان مشخص کنند!

تشخیص سن براساس لایک ها

امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار نظیر اینستاگرام به امری بدیهی تبدیل شده و به جز گذاشتن کامنت زیر پست‌ها، لایک کردن تصاویر نیز برای کاربران اهمیت زیادی دارد. به تازگی محققان اعلام کرده‌اند که براساس لایک‌های اینستاگرام، می‌توانند سن شما را حدس بزنند.

به تازگی محققان دانشگان Penn State موفق شده‌اند با بررسی رفتارهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی به یافته‌های جدیدی دست پیدا کنند. پروفسور دانگ‌وون لی، یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی به آتلانتیک گفته:

از آنجایی که نوجوانان و جوانان تمایل دارند خیلی معروف باشند، بنابراین تعداد لایک‌هایی که برای پست‌های خود دریافت می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. از این رو رفت و برگشت به شبکه‌های اجتماعی و پاک کردن تصاویر به امری مرسوم میان نوجوانان و جوانان تبدیل شده است. بر همین اساس پروفسور لی و تیم او با بررسی رفتارهای افراد و لایک‌های آنها در اینستاگرام، می‌توانند سن شخص را حدس بزنند.

به گفته‌ی تیم تحقیقاتی دانشگاه پِن‌استیت این گروه سنی نسبت به افراد مسن‌تر، علاقه‌ی بیشتری به تعامل با یکدیگر، کامنت گذاشتن و لایک کردن تصاویر دیگران دارند، اما از طرفی پست‌های کمتری از تصاویر خود منتشر می‌کنند. البته نوجوانان و جوانان بیشتر علاقه دارند تا به پست‌های قبلی برگشته و تصاویر خود را پاک کنند. از طرف دیگر بزرگترها محدوده‌ی وسیع‌تری از علایق دارند ولی جوان‌تر معمولا از اوضاع و احوال شخصی خود پست می‌گذارند.

پروفسور لی و تیم تحقیقاتی او به دلیل راحت بودن کار با API ایسنتاگرام، تمرکز خود را بر روی این شبکه‌ی اجتماعی و ۵۰۰ میلیون کاربر آن گذاشته‌اند. همچنین این تیم دریافته است که یک Like در اینستاگرام نسبت به واکنش مشابه برای لایک‌کردن در فیسبوک و توئیتر پیچیدگی کمتری دارد. بعنی لایک کردن در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک یا توئیتر می‌تواند به تعابیری چون «من توئیت شما را پسندیدم» یا «من این پست را خواندم و حالا می‌خواهم به این مکالمه پایان دهم»، تفسیر شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: zoomit.ir