8 آنتی ویروس رایگان و کاربردی
قصد داریم به معرفی 8 آنتی ویروس رایگان و مناسب بپردازیم که تا حدودی خیال شما را آسوده می کنند!

آنتی ویروس رایگان

اینترنت فضای بسیار خطرناکی است. اگر رایانه خود را بدون محافظی قدرتمند رها کنید، علی رغم هرگونه احتیاطی، به‌زودی یک اپلیکیشن خرابکار وارد سیستم شما خواهد شد. بازدید ناگهانی به یک صفحه آلوده می‌تواند شما را با دنیایی از مشکلات روبرو کند.

خوشبختانه در همین فضای وب می‌توان برنامه‌های محافظ و آنتی ویروس قدرتمندی را جهت محافظت در برابر این مشکلات پیدا کرد. اما این پکیج‌های امنیتی با قدرت و دقت یکسانی طراحی نشده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین آنتی ویروس های رایگان در سال 2016 بپردازیم.

بهترین آنتی ویروس های رایگان : Avira Free Antivirus

پر سرعت، رابط کاربری مناسب و موثر به همراه محافظت آنلاین و به روز؛‌ این‌ها را می‌توان مشخصه‌های اصلی یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2016 در نظر گرفت. بیش از 477 میلیون کاربر در جهان از آنتی ویروس آویرا بهره می‌برند؛ این دقیقا تعداد دفعات نصب آویرا بر روی سیستم‌های رایانه‌ای است. محافظت و امنیت آنلاین و مبتنی بر فضای ابری این آنتی ویروس، شناسایی سریع بدافزارها را ممکن ساخته است:‌ اگر کاربری در یک نقطه از جهان برای اولین بار با یک ویروس یا بدافزار جدید مواجه شود، تمامی کاربران آویرا در سطح جهان قابلیت شناسایی و مقابله با آن بدافزار را خواهند داشت.

این آنتی ویروس قدرتمند، سرعت بالایی دارد، با طراحی کاربر پسند همراه شده است و بدون ارسال هشدار‌های مداوم و آزاردهنده شما را از شر ویروس‌های خرابکار آسوده می‌سازد. اگر فایلی آلوده در نرم افزارهای رسمی و معتبر پیدا شود، آویرا به‌سرعت آن را نابود خواهد کرد. امتیاز این آنتی ویروس در تست‌های شناسایی بدافزاری، 100 درصد بوده است؛ امتیازی که سایر آنتی‌ویروس‌های قدرتمند نظیر کاسپراسکای و بیت دیفندر نیز آن را کسب کرده‌اند. این آنتی ویروس همراه با یک افزونه برای مرورگرهای اینترنتی ارائه شده است که وب گردی آنلاین شما را تحت نظر قرار داده و سایت‌های آلوده را شناسایی می‌کند. تمامی این قابلیت‌ها، آنتی ویروس آویرا را به یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان در سال 2016 بدل کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 8 آنتی ویروس دیگر آشنا کنیم.


بهترین آنتی ویروس های رایگان : Bitdefender Antivirus Free Edition

بیت دیفندر به‌عنوان یکی دیگر از بهترین آنتی ویروس های رایگان در سال جاری شناخته می‌شود که عملکرد سریع و بی‌نقصی را به همراه دارد. برخی از نرم افزارهای آنتی ویروس می‌خواهند همه چیز را در مورد شما بدانند و برای هر اتفاقی همچون ارائه آپدیت جدید و یافتن بدافزارها به شما هشدار می‌دهند. اما در آنتی ویروس بیت دیفندر خبری از این هشدارها آزاردهنده و مداوم نیست. بسیاری از کارشناسان، این نرم افزار را به‌عنوان یک نینجا می‌شناسند که در تاریکی کمین کرده و تنها در مواقع نیاز دست به کار می‌شود. در این برنامه خبری از تبلیغات و هشدار‌های پیاپی نیست. هزینه محافظت از رایانه شما رایگان بوده و سرعت سیستم نیز دستخوش تغییر جدی نمی‌شود. اگر علاقه‌ای به این برنامه نیز ندارید، حتما آیتم‌های بعدی در لیست ما را نیز امتحان کنید.


بهترین آنتی ویروس های رایگان : AVG AntiVirus Free 2016

تمامی قابلیت‌های مورد نیاز کاربران در این آنتی ویروس قرار گرفته‌اند، رابط کاربری آن بسیار کاربر پسند بوده و پردازش سیستم به‌صورت خودکار و حتی از راه دور صورت می‌گیرد. سال‌هاست که از آنتی ویروس AVG استفاده می‌کنیم و علی رغم هشدارهای متعدد این برنامه، قابلیت محافظت از رایانه به‌خوبی در این آنتی ویروس تعبیه شده است. داشبورد کاربر در این برنامه بسیار زیبا و کاربر پسند طراحی شده است. اسکنر این آنتی ویروس تمامی لینک‌ها را به همراه فایل‌های دانلودی مورد بررسی قرار می‌دهد و همچنین یک گزینه هوشمندانه دیگر در AVG گنجانده شده است:‌ امکان اسکن رایانه از راه دور و به کمک تلفن همراه کاربر.  نسخه پولی این آنتی ویروس محافظت بسیار بیشتری را در بخش دانلودها، کدگذاری دیتا و دیواره آتش به همراه دارد تا خطرات آنلاین به حداقل برسند. اما به هر حال نسخه استاندارد و رایگان این آنتی ویروس نیز در نوع خود عملکرد بی‌نظیری را به همراه دارد.


بهترین آنتی ویروس های رایگان : Avast Free Anti-Virus 2016

آنتی ویروس آواست شامل محافظت همیشگی در برابر بدافزار و ویروس‌ها بوده و امنیت شبکه خانگی شما را بالا می‌برد. یکی از پیشنهاد‌های ویژه ما در این مقاله، همین آنتی ویروس قدرتمند آواست است. این برنامه رایانه شما را در برابر ویروس‌ها و بدافزار محافظت کرده، ضعف وای فای خانه شما را شناسایی می‌کند و همچنین به کمک بخش مدیریت پسورد آن می‌توانید تمامی اطلاعات حیاتی را به‌راحتی محافظت کنید. با پرداخت هزینه‌ای بیشتر می‌توان قابلیت‌های دیگری را نیز در آنتی ویروس آواست فعال کرد. از جمله این قابلیت‌های پولی می‌توان به آنتی فیشینگ و مسدود سازی فایل‌های اسپم اشاره کرد تا تجربه‌ای امن در وب گردی داشته باشید.


بهترین آنتی ویروس های رایگان : Ad-Aware Free Antivirus

ابزاری جهت ارتقاء امنیت آنلاین کاربران به همراه تمامی امکانات ضروری: همانطور که از نام برنامه مشخص است، این آنتی ویروس در ابتدا تنها قادر به مسدود سازی تبلیغات اینترنتی بود و خوشبختانه عملکرد خوبی در این زمینه دارد. پس از گذشت چند سال، این برنامه تکامل پیدا کرد تا بتواند تهدیدات دیگری را نیز مسدود کند و حالا امروز با یک آنتی ویروس قدرتمند مواجه هستیم که فایل‌های دانلودی را پردازش می‌کند، در برابر بدافزارهای جاسوسی مقاومت می‌کند، امکان مقایسه آدرس‌های وب با آدرس‌های جعلی را برای کاربر فراهم کرده و خوشبختانه هنگام نصب و اجرای بازی‌های رایانه‌ای مزاحمتان نخواهد شد. همچون سایر آنتی‌ویروس‌ها در این برنامه نیز می‌توان با پرداخت هزینه‌ای مشخص، از امکانات بیشتری بهره گیرید. از جمله امکانات نسخه پولی این آنتی ویروس می‌توان به محافظت آنتی فیشینگ برای ایمیل، کنترل فرزندان توسط والدین و نابود سازی فایل‌ها اشاره کرد. اما خوشبختانه نسخه رایگان این برنامه عملکرد بسیار خوبی را در رایانه کاربران دارد.


بهترین آنتی ویروس های رایگان : 360 Total Security 2016

این آنتی ویروس میزبان 4 ابزار کاربردی در زمینه محافظت از رایانه می‌شود اما به نسبت برخی از رقیبان سرعت کمتری دارد. چرا در حالی که امکان استفاده از 4 موتور شناسایی ویروس در اینترنت وجود دارد، تنها از یک موتور آنتی ویروس استفاده کنیم؟ این آنتی ویروس قدرتمند که ساخته Qihoo است موتور آنتی‌ویروس‌های آویرا، بیت دیفندر، Cloud Scan Engine 360 و 360 QVMII Al را باهم ترکیب کرده است و حتی از قبل فعال شدن یک تهدید در رایانه، آن را شناسایی کرده و در نطفه خفه می‌کند. اما آیا می‌توان به این آنتی ویروس اعتماد کرد؟ برخی از کارشناسان معتقدند، سازندگان این آنتی ویروس جهت کسب امتیاز بالا در تست‌های شناسایی ویروس، برخی تنظیمات درونی خود را دستکاری می‌کند و تا زمانی که برخی تنظیمات را تغییر ندهید، از محافظت مورد نیاز بهره نخواهید برد. علی رغم سرعت کم، با آنتی ویروس قدرتمندی روبرو هستیم.


بهترین آنتی ویروس های رایگان : Panda 2016 Free Antivirus

این آنتی ویروس به کمک پروسه محافظت مبتنی بر فضای ابری خود، فشار را از روی رایانه شما برمی‌دارد. بنابراین اگر از افت سرعت رایانه خود توسط آنتی‌ویروس‌ها ناراضی هستید، پیشنهاد ما به شما آنتی ویروس پاندا است. این پروسه محافظت آنلاین و مبتنی بر فضای ابری به‌تازگی در پاندا گنجانده شده است و تمامی پروسه‌های سنگین بر عهده سرور‌های آنلاین پاندا خواهد بود. طبق معمول با پرداخت هزینه‌ای جانبی می‌توان به چندین قابلیت دیگر در برنامه دسترسی داشت. از جمله این موارد می‌توان به پردازش وای فای، مدیریت پسورد، کدگذاری فایل‌ها و کنترل والدین بر فرزندان اشاره کرد. با این حال تمامی امکانات پایه و مورد نیاز شما در نسخه رایگان آنتی ویروس پاندا گنجانده شده است. نمی‌توان پاندا را هم‌رده آواست، AVG یا بیت دیفندر در نظر گرفت اما در مجموع پیشنهاد می‌کنیم حداقل برای یک بار آن را امتحان کنید.


بهترین آنتی ویروس های رایگان : Microsoft Security Essentials and Windows Defender

استفاده از ابزارهای مایکروسافت بسیار ساده است، اما این ابزارها همچون نرم افزارهای جانبی قدرتمند نیستند. شاید بهترین محافظ برای رایانه شما، کمپانی اصلی سازنده سیستم عامل آن باشد. ویندوز در مقطع کنونی به نسبت گذشته امنیت بیشتری دارد و مایکروسافت تمرکز زیادی در بخش امنیت سیستم عامل خود داشته است. پکیج Microsoft Security Essentials هم‌اکنون به‌صورت پیش فرض در ویندوز 7، ویستا، 8 و 10 گنجانده شده است و بسیاری از کاربران به‌جای دانلود برنامه‌های جانبی از این پکیج امنیتی پیش فرض بهره می‌گیرد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: gadgetnews.ir