به این دلیل گلکسی S8 سامسونگ گوشی خاصی خواهد بود!
سامسونگ قرار است در گوشی گلکسی S8 از پردازنده جدیدی استفاده کند که تابحال برروی هیچ گوشی هوشمندی نصب نشده است.

پردازنده ویژه گوشی گلکسی S8

خیلی زود است تا درباره نسل آینده پرچمدار گوشی های هوشمند سامسونگ یعنی گلکسی S8 صحبت کنیم، به ویژه در حال حاضر که این غول فناوری کره جنوبی خود را برای رونمایی از گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 آماده می کند. اما گزارشی جدید جزئیات بیشتری درباره یکی از پردازنده هایی که قلب تپنده بهترین گوشی های هوشمند اندرویدی، از جمله گلکسی S8، در سال آینده خواهد بود را در اختیار ما قرار داده است.

مدیرعامل شرکت کوالکام تایید کرده است که پردازنده اسنپدراگون 830 بر مبنای معماری 10 نانومتری شکل خواهد گرفت و اوایل سال آینده میلادی معرفی خواهد شد. احتمالا حداقل یک نسخه از پرچمدار آینده گوشی های هوشمند سامسونگ به این پردازنده مجهز خواهد شد و البته در سینه گوشی های هوشمند ممتاز شرکت های دیگر نیز جای خواهد گرفت.

نکته هیجان انگیز درباره این مطلب به معماری 10 نانومتری باز می گردد. با حرکت به سمت فناوری تراشه 10 نانومتری، کوالکام قادر خواهد بود پردازنده هایی سریع‌‌تر و با مصرف انرژی بهینه‌تر تولید کند. از آنجایی که سامسونگ در حقیقت تولیدکننده سیلیکون جدید کوالکام است، احتمالا پردازنده های اگزینوس سال آینده نیز بر مبنای معماری 10 نانومتری شکل خواهند گرفت. سامسونگ به طور معمول از پردازنده های اگزینوس و اسنپدراگون در گوشی های هوشمند رده بالای خود استفاده می کند در شرایطی که تلاش می کند عملکرد کلی مشابه را ارائه کند.

البته این تنها اندروید نخواهد بود که وارد دنیای تراشه 10 نانومتری می شود. آی‌فون های آینده اپل نیز انتظار می رود به تراشه های 10 نانومتری مجهز باشند که احتمالا توسط شرکت TSMC تولید می شوند. همچنین شایعاتی درباره برنامه های شرکت مدیاتک به منظور معرفی تراشه های 10 نانومتری برای دستگاه های قابل حمل شنیده می شود.

تاکنون این که پردازنده 10 نانومتری اسنپدراگون 830 چه چیزی برای عرضه خواهد داشت نامشخص باقی مانده است اما بنابر شایعات اولیه به نظر می رسد این پردازنده از پردازش 10 نانومتری FinFET و معماری Kyro 200 استفاده خواهد کرد و به پردازنده گرافیکی آدرنو 540، باند پایه X16 که از سرعت دانلود تا 980 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند، پشتیبانی از حافظه رم LPDDR4X، و تصویربرداری ویدئویی 4K/2K با سرعت 60 فریم در ثانیه برخوردار خواهد بود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: asriran.com