این قانون برای تغییر رمز عبور و پسورد اشتباه است!
اگر جزء افرادی هستید که رمز عبور (پسورد) های خود را مدام تغییر می دهید, باید بگوئیم کار اشتباهی انجام می دهید.

تغییر مدام رمز عبور

شاید بارها پیش امده که شنیده اید می گویند برای حفظ امنیت حساب کاربری خود هر چند ماه یکبار رمزعبورتان را تغییر دهید. این توصیه امنیتی به طور گسترده مطرح می شود. اما کاملا اشتباه است.
در اوایل این هفته در کنفرانس امنیتی در لاس و گاس، کرانور، کارشناس ارشد کمیسیون تجارت دولت مرکزی امریکا این توصیه را اشتباه قلمداد کرده است.

به گفته وی تغییر مداوم رمز عبور امنیت ان را پایین می اورد و دلیلش این است که افراد با تغییر مداوم رمزعبور از همان پس های قدیمی تر با صرفا تغییرات کوچک را دوباره بکار می گیرند.
مثلا ممکن است تنها یک حرف کوچک را به بزرگ تبدیل کرده یا در انتهای ان یک حرف بیشتر قرار دهند. محققان این ترفندهای کوچک را دگرگونی نامیده و معتقد هستند که هکرها بخوبی در این زمینه اشنایی دارند.

محققان دانشگاه شمال کالیفرنیا می گویند که مردم در صورت لزوم به تغییر رمز خود در هر 90 روز یکبار نیز از یک الگو بهره گرفته و تغییرات کوچکی را در رمزهای قدیمی اعمال کرده که دگرگونی گفته می شود.

کرانور برای اثبات گفته های خود به تحقیق فوق اشاره کرده که در سال 2010 توسط محققین دانشگاه شمال کالیفرنیا انجام شده بود و بانکی شامل 7700 اکانت که بایستی رمزهای عبور خود را مرتبا تغییر می دادند مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از کارشناسان حوزه امنیتی به نام Bruce Schneier با تایید این مساله گفته است که سالهاست می گویم که این توصیه اصلا خوب نبوده و موجب انتخاب رمزهای ضعیف تر می شود.
این بد نیست که کلمات عبور خود را تغییر دهید، البته با این شرط که مثلا پسورد کرک شده را دوباره استفاده نکنید.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: bartarinha.ir