۵ راه برای بانکداری ایمن و بدون خطر با گوشی موبایل
اگر جزء افرادی هستید که به کمک گوشی های موبایل هوشمند اقدام به بررسی حساب های بانکی خود می کنید, بهتر این به نکات زیر توجه کنید.

۵ راهکار برای تجربه ای ایمن از بانکداری همراه

۱. اگر بانک عامل شما برنامه کاربردی همراه بانک (اپلیکیشن) خود را ارائه کرده است بهتر است آن را بر روی گوشی هوشمند خود نصب‌کرده و از دسترسی به ‌حساب بانکی خود از طریق مرورگر گوشی هوشمند خود جدا خودداری کنید. (برنامه کاربردی همراه بانک را تنها از سایت رسمی بانک موردنظر دانلود کنید.)

۲. اگر بانک عامل شما تنها خدمات خود را از طریق وب ارائه می‌کند (به این معنی که بانکداری موبایل را پشتیبانی نمی‌کند) از دسترسی به‌ حساب بانکی خود از طریق مرورگر گوشی آن‌هم بدون داشتن یک ضدویروس به‌روز و قدرتمند بر روی آن جدا خودداری کنید.

۳. از شبکه‌های بی‌سیم در مراکز عمومی برای انجام تراکنش‌های بانکی خودداری کنید و ارتباط بلوتوث را هنگامی‌که از آن بهره‌ای نمی‌برید خاموش نگاه‌دارید. در غیر این صورت با این کار شما راه را برای شنود و نفوذ افراد مهاجم نسبت به دریافت اطلاعات تراکنش بانکی و یا نصب برنامه‌های جاسوسی و دیگر بدافزارها بر روی گوشی هوشمند خود باز نگاه داشته‌اید.

۴. سیستم‌عامل و برنامه‌های کاربردی موجود در گوشی هوشمند را بروز نگاه‌دارید. به‌ویژه مرورگر اینترنت خود را، زیرا بیشتر بدافزارها از حفره‌های امنیتی نسخه‌های تاریخ گذشته برای نفوذ استفاده می‌کنند.

۵. از یک ضدویروس مناسب در گوشی هوشمند خود استفاده کنید. شما هیچ‌گاه نمی‌دانید چه زمانی نیاز به انتقال ضروری پول دارید و در این زمان از کدام‌یک از روش‌های بانکداری همراه استفاده خواهید کرد. ضدویروس‌های موبایل و ابزارهای ضدفیشینگ (Phishing ) باید شما را در برابر این‌گونه تهدیدات محافظت کنند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com