چشمک زدن موجودات فضایی به زمینی ها !!!
چشمک زدن نامرتب و عجیب یک ستاره باعث شده بحثی درباره وجود موجودات فضایی در محافل علمی بوجود آید.

موجودات فضایی وجود دارند؟

یکی از مرموزترین پدیده‌های فضای اخیر، ستاره‌ای‌ است که نامرتب چشمک می‌زند و پیش از این احتمال وجود ابرسازه‌های آدم فضایی‌ها در مدار آن مطرح شده بود اما شواهد تازه‌ای برای حضور مرموز این موجودات در اطراف این ستاره یافت شده است.

ستاره KIC 8462852 که در اعماق فضا در میان چندین ستاره قرار دارد، نخستین بار توجه اخترشناسان را به دلیل نداشتن الگوی تابش و چشمک‌های کاملا نامرتبش به خود جلب کرد. چشمک زدن‌های این ستاره به قدری نامنظم است که هیچ الگو و توضیحی پس از یک دهه رصد آن به دست نیامد و این موضوع موجب شد که این تئوری مطرح شود که آدم فضایی‌ها در اطراف این ستاره ابرسازه‌هایی برای جمع‌آوری انرژی خورشیدی ساخته‌اند.

در این نظریه، این ابرسازه‌ها به اندازه‌ای بزرگ‌تر از سیاره مشتری می‌رسیدند که در مدار ثابتی بدون چرخش و تنها با نوسان در جای خود، مشغول جمع‌آوری انرژی خورشیدی هستند.
تئوری وجود آدم‌فضایی‌ها از سوی بسیاری محافل محافظه‌کار علمی رد شد و در گزارش تحلیلی که روزنامه واشنگتن پست تهیه کرد، اخترشناسان از سراسر دنیا، احتمال وجود آدم‌فضایی‌ها و حیات فرازمینی را رد کردند و مدعی شدند این پدیده می‌تواند به دلیل عبور یک دنباله‌دار غول‌پیکر از مقابل این ستاره رخ دهد.

آنها حیات فرازمینی را آخرین احتمال در هر پدیده‌ای عنوان کرده بودند و مدعی شده بودند چنین اثری با یک ابر عظیم دنباله‌دار نیز قابل رخ دادن است.

آخرین گزارشی که از داده‌های به‌دست آمده از رصد ستاره KIC 8462852 تهیه شده است، نشان می‌دهد این ستاره طی چهار سال گذشته سه درصد از توان تابشی خود را از دست داده و برای ما تاریک‌تر شده است.


گروهی از اخترشناسان معتقدند این روند تاریکی در یک قرن گذشته برای این ستاره وجود داشته است اما عده‌ای دیگر داده‌های تاریخی را قابل ارجاع نمی‌دانند و این تاریک شدن را نیز اثر یک ابردنباله‌دار معرفی کرده‌اند.
دو تحقیق مستقل که به نتایج مشابه رسیده‌اند نشان می‌دهد که این افت تابش در هیچ یک از ستاره‌های مجاور قابل روئیت نیست و تنها منحصر به این ستاره خاص است و نمی‌توان آن را حاصل عبور یک دنباله‌دار غول‌پیکر دانست.

در این تحقیق مشترک و مستقل که هنوز نتایج آن به‌طور رسمی برای عموم منتشر نشده است، میزان نوردهی این ستاره بررسی و مشخص شده است که گویی پرده‌ای در حال کشیده شدن میان ما و ستاره مرموز است اما اینکه ماهیت این پرده چیست و چه کسی آن‌را ساخته و با چه نیروی عظیمی در حال پوشاندن این ستاره‌ است، هنوز مشخص نیست و حدس و گمان‌های علمی- تخیلی درباره آن ادامه دارد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: ana.ir