دوقلوها بیشتر عمر می کنند چون...!
شاید عجیب به نظر برسد اما دوقلو ها بیشتر از سایر افراد عمر می کند چون از حمایت و مراودات اجتماعی بیشتری برخوردار هستند.

عمر بیشتر دوقلوها

مطالعه پژوهشگران نشان می دهد که دوقلوها احتمالا به خاطر برخورداری از حمایت اجتماعی، بیشتر از تک قلوها عمر می کنند، موضوعی که اهمیت مراوادات اجتماعی را پررنگ تر می کند.
به گزارش ساینس دیلی، دوقلوها نه تنها از بدو تولد همنشین و یار نزدیک دارند، بلکه طولانی تر هم عمر می کنند؛ مطالعه جدید دانشگاه واشنگتن نشان می دهد که این دو فاکتور احتمالا با یکدیگر مرتبط هستند.
 
دوقلوها موضوع مطالعات بیشماری بوده اند، اما تحقیق جدید که در PLOS ONE منتشر شد، نخستین تحقیق درباره تاثیر دوقلویی بر امید به زندگی است.
تحلیلگران نشان دادند که نرخ مرگ و میر دوقلوها به ویژه دوقلوهای همسان در هر دو جنسیت کمتر است.
 
این یافته نتیجه بررسی داده های مربوط به حدود سه هزار جفت دوقلوی دانمارکی است که در سال های 1970 و 1900 به دنیا آمده بودند. محققان همچنین طول عمر آنها و میانگین عمر کل جمعیت دانمارک را مقایسه کردند.
نویسندگان تحقیق معتقدند که نتایج این بررسی نشانگر فواید حمایت اجتماعی و مشابه تاثیر محافظتی ازدواج است.
 
بسیاری از مطالعات نشان داده اند که ازدواج به مثابه یک محافظ و سازوکار ایمنی اجتماعی با فواید متعدد روانی و جسمی است. اما پرسشی که در خصوص این فرضیه وجود دارد، این است که آیا ازدواج حقیقتا موجب سلامت بیشتر است و یا این که احتمال بیشتری برای ازدواج افراد سالم تر وجود دارد؟
به گفته دیوید شارو، محقق ارشد مطالعه دانشگاه واشنگتن، بررسی دوقلوها نشان می دهد که ارتباط های اجتماعی نتایج مثبتی روی سلامتی افراد دارند. زیرا برخلاف مقوله ازدواج، دوقلوها امکان انتخاب ندارند.
 
شارو افزود: در این مطالعه همچنین مشخص شد که دوقلوهای همسان در قیاس با دوقلوهای غیرهمسان طول عمر بیشتری دارند و همین امر می تواند تاثیر قوی تعلق اجتماعی را نشان دهد. هر اندازه شباهت دوقلوها بیشتر باشد، بیشتر می توانند نیازهای یکدیگر را درک کنند و نقش حمایتی متقابل داشته باشند.
 
به گفته شارو، مطالعه روی دوقلوها نشان می دهد که این نوع تعاملات و یا تعلقات اجتماعی اهمیت زیادی دارند. بیشتر افراد دوقلو نیستند، اما به عنوان اعضای یک اجتماع، برای افزایش سلامتی و طول عمر خود، می توان چنین تعاملاتی را با دیگر اعضای اجتماع ایجاد کرد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: irna.ir