آمریکا برای هر مسافر فضایی به روسیه 70میلیون دلار می دهد!
آمریکا درحال تلاش است با ایجاد ایستگاه تاکسی های فضایی وابستگی خود به روسیه را کاهش دهد.

تلاش برای ساخت ایستگاه تاکسی فضایی

دو فضانورد آمریکایی روز جمعه در ایستگاه فضایی بین‌المللی راهپیمایی را به پایان رساندند تا ایستگاه مخصوص پارکی را برای تاکسی‌های فضایی تجاری آینده به ایستگاه بیافزایند تا به این ترتیب آمریکا برای رساندن تجهیزات و نیرو به ایستگاه فضایی دیگر به روسیه نیازی نداشته‌باشد.

جف ويليامز فرمانده ايستگاه فضايی و كيت روبنيز مهندس ايستگاه اجرای اين راهپيمايی فضايی را به عهده داشتند. آمريكا از زمان بازنشستگی شاتل‌ها در سال 2011 تا به امروز براي ارسال فضانوردان و محموله‌های باری خود به ايستگاه فضايی به روسيه متكی بوده‌است و در ازای هر مسافر 70 ميليون دلار پول پرداخت كرده‌است!!

ويليامز و روبينز طی راهپيمايی خود به درگاه اتصال ايستگاه فضايی يك اداپتور افزودند تا در آينده تاكسی های فضايی كه توسط شركت فناوری های اكتشافات فضايی و بوئينگ ساخته خواهند شد، بتوانند در كنار ايستگاه فضايی پارك كنند. يكی از اولين شركت‌هايی كه قصد دارد اين پاركينگ جديد فضايی را مورد آزمايش قرار دهد،‌شركت اسپيس ايكس ايلان ماسك است كه در تلاش است تا سال 2017 اولين كپسول مسافری خود را راهی ايستگاه كند. درحالی كه بوئينگ كپسول CST-100 مسافربری خود را در سال 2018 راهي ايستگاه خواهد‌كرد.

ناسا اميدوار بود اولين درگاه از دو درگاه اتصال خود را در سال 2015 به ايستگاه فضايي وصل كند اما تجهيزات با انهدام كپسول باری اسپيس‌ايكس در ژوئن 2015 نابود شدند. دومين درگاه اتصال برای ارسال به ايستگاه در سال 2018 در دست ساخت قرار دارد.

فضانوردان حين راهپيمايی بايد چند عمليات تعمير ديگر را نيز انجام مي‌دادند اما پس از بروز اختلال ارتباطاتي درون لباس ويليامز، ناسا دستور پايان راهپيمايي را صادر كرد. راهپيمايی بعدی اين دو فضانورد در ماه سپتامبر انجام خواهد‌گرفت كه طی آن صفحه خورشيدی بي‌استفاده ايستگاه از بدنه جدا شده و دوربين تلويزيونی با كيفيت بالا روی بدنه ايستگاه نصب شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir