کشف علت علاقه برخی افراد به نوشیدن قهوه!
برخی از افراد علاقه زیادی به نوشیدن قهوه دارند که علت این امر مربوط به ژن آنها می باشد!

علاقه به مصرف قهوه

متخصصان سلامت می‌گویند: فقدان نسخه خاصی از یک ژن در بدن، علت تمایل برخی افراد به مصرف زیاد قهوه است.
در این بررسی آمده است افرادی که نمی‌توانند روز خود را بدون مصرف بیش از دو یا سه فنجان قهوه سپری کنند فاقد نسخه خاصی از ژنی هستند که با توانایی بدن در تجزیه کافئین مرتبط است.

متخصصان دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند دریافتند ژن PDSS2 که به طور منفی بیان ژن مرتبط با سوخت و ساز کافئین را تنظیم می‌کند باعث می‌شود کافئین برای مدت زمان بیشتری در بدن باقی بماند.
"نیکولا پیراستو" یکی از محققان این مطالعه گفت: فرض بر این است که افرادی با سطح بالاتر این ژن، کافئین را با سرعت پایین‌تری سوخت و ساز می‌کنند و این ماده مدت بیشتری در بدنشان باقی می ماند و به همین دلیل به طور معمول، مقدار کمتری قهوه می‌نوشند. همچنین آنان کمتر نیاز دارند برای از بین بردن حس خستگی و بیدار ماندن کافئین مصرف کنند.

در این مطالعه، ترکیب ژنتیکیِ ۱۲۱۳ نفر از هفت نقطه مختلف ایتالیا مورد بررسی قرار گرفت و از هر کدام آنان پرسش‌هایی در مورد میزان مصرف قهوه در روز پرسیده شد.
به گزارش نیچر ورلد نیوز، محققان دریافتند در افرادی که بیان این نسخه خاص از ژن PDSS2 پایین‌تر است میزان بیشتری قهوه مصرف می‌کند. به اعتقاد آنان PDSS2 سوخت و ساز کافئین در بدن را کاهش می‌دهد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir