موتوری که انسان را 70 روزه به مریخ می برد!
محققان موتور رانش الکترومغناطیسیرا طراحی کرده اند که می تواند انسان را 70 روزه به مریخ برساند!

موتور ویژه برای سفر به مریخ

اولین موتور رانش الکترومغناطیسی به منظور بررسی امکان ایجاد نیروی پیشران بدون استفاده از هرگونه سوخت یا گاز خروجی، قرار است به زودی به فضا پرتاب شود. بر اساس محاسبات، نیرویی که از این طریق تولید می شود، می تواند انسان را در طول 70 روز به مریخ برساند!

موتور EM Drive (مخفف عبارت electromagnetic propulsion drive به معنای رانش الکترومغناطیسی) به جای سوخت از امواج الکترومغناطیس استفاده می کند و نیروی لازم برای حرکت را از طریق پرتاب کردن فوتون های مایکروویو به جلو و عقب درون یک محفظه فلزی بسته، ایجاد می کند. به این ترتیب قسمت جلوی موتور، در جهت مخالف نیروی محرکه شتاب می گیرد.
به عبارت ساده تر در این موتور، الکتریسیته به امواج مایکروویو تبدیل می شود که به دیواره یک محفظه بسته فشار وارد می کنند و در نتیجه آن دستگاه در جهت مخالف شتاب می گیرد.

این موتور حداقل روی کاغذ به درستی کار می کند اما عملکرد آن برخلاف قوانین شناخته شده فیزیک است. در واقع بسیاری از متخصصان معتقدند عملکرد این نوع موتور با قانون سوم نیوتون مخالف است. بر اساس این قانون، هر عملی عکس العملی دارد.
تمام موتورهای ساخت دست بشر نیز از این قانون تبعیت می کنند و در تمام آنها نیروی پیشران در یک جهت با استفاده از سوخت یا خروج مواد گازی یا مایعات از قسمت مقابل موتور، تولید می شود.

در حالی که در موتور EM Drive بدون خروج هر نوع ماده از موتور یا استفاده از سوخت، نیروی محرکه تنها در یک جهت تولید می شود و بر اساس محاسبات، نیرویی که از این طریق تولید می شود به قدری است که می تواند انسان را تنها در طول 70 روز به مریخ برساند.
پیش از این ناسا و یک محقق آلمانی در تحقیقات مستقل، نتایج مثبتی را در رابطه تولید شتاب با استفاده از این فناوری به دست آورده اند.

هنوز تاریخ دقیق پرتاب موتور EM Drive به فضا مشخص نشده است، اما انتظار می رود این کار ظرف 6 ماه آینده انجام شود.
در صورتی که موتور EM Drive به درستی کار کند، مانع بزرگی از سر راه اکتشاف منظومه شمسی و حتی کهکشان ما برداشته می شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: irna.ir