دوربین گوشی آیفون 7 فوق العاده است چون...!
چند روزی از رونمایی از گوشی موبایل آیفون 7 می گذرد اما این گوشی دارای یک دوربین فوق العاده است که در ادامه با جزئیاتی از دوربین گوشی آیفون 7 آشنا خواهید شد.

دوربین گوشی آیفون 7 چگونه است؟

در گذشته عبارت "پلاس" در آیفون پلاس عکاسان را به یاد تثبیت کننده تصویر نوری می انداخت اما با معرفی iPhone 7 Plus پلاس یک معنی جدیدی را نیز با خود به همراه دارد.

در واقع می توان گفت که قابلیت این لنزهای به کار گرفته شده در آیفون ۷ پلاس، بسیار بیشتر از تنها یک تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) است. علاوه بر تثیبت جهت بالا بردن کیفیت و وضوح تصاویر توسط این سنسور، دو لنز دوربین نیز با یکدیگر متحد شده و در هنگام تصویربرداری ویژگی های بسیار کاربردی و جالبی را فراهم می کنند. با ما باشید تا بیشتر و تخصصی تر با این دوربین جدید آیفونی آشنا شوید.
 
اسمارت فون های اندرویدی همچون Honor 6 Plus ، LG G5 و Huawei P9 پیش از این نیز، سیستم دوربین دو لنزی را به کار گرفته بودند. اما اپل تمرکز خود را بر روی دو ویژگی جدید و منحصر به فرد قرار داده است: اول امکان بزرگنمایی بسیار با کیفیت و دوم حالت پرتره با عمق میدان سطحی که باعث برجسته شدن اشیا یا اشخاص موجود در تصویر خواهد شد.

مشخصات کلی و سریع دوربین دو لنزی آیفون ۷ پلاس (Dual-Lens Camera) :
لنز ۲۸ میلی متری ۱۲ مگاپیکسلی زاویه باز با دیافراگم ƒ/1.8
لنز ۵۶ میلی متری ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم ƒ/2.8
زوم اپتیکال ۲ برابر برای تصاویر و ویدیوها
تا ۱۰ برابر بزرگنمایی نرم افزاری برای عکس ها
تا ۶ برابر بزرگنمایی نرم افزاری برای ویدیو ها

تمام مدل های پیشین آیفون تنها از قابلیت زوم دیجیتال بهره می بردند که بدین معنی است اکثر کاربران در هنگام تصویر برداری از بزرگنمایی استفاده نمی کردند، مگر اینکه خودشان تصویری تکه تکه و بی کیفیت را پذیرفته باشند. اما به لطف لنز دوم دوربین آیفون ۷ پلاس که یک لنز تله فوتو ۵۶ میلی متری و البته ۱۲ مگاپیکسلی می باشد قادر خواهید بود تا ۲ برابر به زوم اپتیکال (و نه دیجیتالی) در هنگام تصویربرداری یا فیلم برداری بپردازید و هیچگونه افت کیفیتی را هم حس نکنید. بصورت خلاصه می توان گفت که این بدان معنی است که می توانید از فاصله ی دور نیز عکس هایی ۱۲ مگاپیکسلی بگیرید.
 
علاوه بر زوم اپتیکال جدید، اپل امکان زوم تا ۱۰ برابر برای تصاویر را نیز فراهم کرده است. این در ابتدا ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما مطمئن باشید اینگونه نیست. همانطور که همایش ماه سپتامبر توضیح داده شده، لنز تله فوتو باعث می شود تا زوم دیجیتال تا موقع ۵ برابر بزرگنمایی، ۴ برابر واضح تر از مدل های قبلی آیفون عمل کند. بنابراین کمتر با مشکل بخش بخش شدن و افت کیفیت شدید تصاویر رو به رو خواهید شد.
 
برای استفاده از قابلیت زوم جدید یک آیکون ۱x در اپلیکیشن دوربین نمایان خواهد شد. با ضربه زدن روی آن قادر خواهید بود حالت زوم اپتیکال ۲x یا زوم دیجیتال ۱۰x را انتخاب نمایید. با این کار لنزهای دوربین بصورت خودکار مطابق با حالتی که تعیین کرده اید، تنظیم خواهند شد. همچنین برای ویدیوها امکان انتخاب زوم دیجیتال تا ۶x وجود دارد.
 
با استفاده از یک DSLR می توانید تصاویر پرتره ای بگیرید که اشخاص برجسته تر بوده و پس زمینه بصورت تار در می آید که اصطلاحاً به این افکت، "bokeh" می گویند. شما بصورت کلی برای گرفتن تصاویری مثل عکس پایین، نیاز به یک دیافراگم بزرگ و یک فاصله کانونی مناسب خواهید داشت.
 
از آنجایی که دوربین آیفون ۷ پلاس دارای دو لنز و با فواصل کانونی گوناگون می باشد، این دو لنز می توانند با یکدیگر همکاری کرده و یک حالت بوکه (bokeh) را شبیه سازی کنند. در نتیجه یک عمق خاصی بر روی تصاویر شما اعمال می شود و اشخاصی که در جلو قرار دارند بصورت برجسته و شفاف در خواهند آمد و پس زمینه نیز اندکی محو می شود. بدون شک شما نیز تاکنون در عکس های حرفه ای یا فیلم های سینمایی چنین افکتی را مشاهده کرده اید.
 
جهت استفاده از این قابلیت، تنها کاری که شما باید انجام دهید انتخاب حالت پرتره (Portrait) در داخل اپلیکیشن دوربین است. سپس نرم افزار بصورت خودکار افراد و صورت ها را تشخیص خواهد داد و سپس یک نقشه عمقی جهت تعیین محوی پس زمینه نمایش داده می شود. بنابراین قادر خواهید بود پیش از گرفتن عکس، نتیجه را مشاهده کرده و بصورت دلخواه تنظیم نمایید.
 

در گذشته برای شبیه سازی حالت بوکه نیاز بود که از برنامه های مختلف یا اضافه کردن لنز استفاده نمایید. اما در آیفون ۷ پلاس با وجود این دوربین دو لنزی همه چیز بصورت پیش فرض در اختیارتان قرار خواهد گرفت و از نتیجه خیره کننده آن، شگفت زده خواهید شد. لازم به ذکر است که این ویژگی هنوز به اپلیکیشن دوربین اضافه نشده است اما همراه با یک بروزرسانی نرم افزاری در اواخر سال میلادی، در دسترس کاربران قرار می گیرد.

باز هم این همه ی ماجرا نبود و بسیاری از ویژگی های جدید دیگری با استفاده از این تکنولوژی کاربردی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. نکته های قابل بحث دیگری هم درباره آیفون ۷ و البته آیفون ۷ پلاس وجود دارد که در مطلب های بعدی خود به آنها اشاره خواهیم کرد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir