توانایی حرف زدن اسب ها با انسان ها!
تحقیقات جدیدی که به تازگی برروی اسب ها انجام شد نشان داد که این حیوانات توانایی ارتباط برقرار کردن با انسان را دارند!

اسب ها می توانند با انسان ارتباط برقرار کنند

اسب‌ها نیز به گروه منتخبی از حیوانات پیوستند که می‌توانند از طریق اشاره به نماد‌هایی خاص با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند.

دانشمندان گروهی از اسب‌ها را آموزش دادند تا در ازای دريافت تكه‌ای هويج تخته‌ای را با پوزه خود لمس كنند تا با اين‌كار نشان دهند آيا علاقه‌ای به پوشيدن پوشش مخصوص اسب‌ها را دارند يا نه، و از آنجايی كه پاسخ اسب‌ها با شرايط جوی همخوانی داشت، دانشمندان به اين نتيجه رسيدند كه اين پاسخ‌ها اتفاقی داده نشده‌اند.

تعداد ديگری از حيوانات از جمله ميمون‌ها و دلفين‌ها نيز می توانند با اشاره كردن به اشيا مختلف اولويت‌های خود را بيان كنند. به گفته محققان موسسه دامپزشكی نروژ كه اين مطالعه را انجام داده‌اند، هدف يافتن راهی بوده‌است تا از اسب‌ها درباره علاقمندیشان برای پوشيدن پوشش مخصوص سوال كنند.

پوشيدن پوشش‌های مخصوص برای اسب‌ها در كشورهای اسكانديناوی امری رايج است. مطالعه جديد ديدگاه دانشمندان را نسبت به قابليت شناختی اسب‌ها،‌نحوه تفكر آنها و آنچه اين موجودات توانایی يادگيری آن را دارند روشن‌تر ساخته‌است.
به گفته دانشمندان اسب‌ها معمولا موجودات چندان نابغه‌ای درنظر گرفته نمی شوند، اما اين تكنيك جديد نشان میدهد با به كار گرفتن شيوه درست اين جانداران می توانند با انسان ارتباط برقرار كرده و نظرات خود را شرح دهند و تصميماتی منطقی اتخاذ كنند.

دانشمندان با همكاری يك مربی اسب توانستند به 23 اسب از نژاد‌های مختلف آموزش دهند كه چگونه با انسان ارتباط برقرار كنند. ابتدا اسب‌ها آموزش ديدند كه به تخته نزديك شوند. پس از آن ياد گرفتند كه چگونه تفاوت ميان نماد‌های مختلف (خط افقی به معنی به تن داشتن پوشش، خط عمودی به معنی به تن نداشتن پوشش و فضای خالی به معنی هيچكدام) روی تخته را تشخيص دهند.

در پايان دوره آموزش، هر اسب میتوانست متناسب با دمای هوا به سمت نشانه درست رفته و درخواست به تن كردن پوشش مخصوص كند. دانشمندان دريافتند اسب‌ها در هواي سرد و مرطوب درخواست پوشش مي‌كنند، اما در هواي آفتابی و گرم به تن داشتن پوشش را رد می كنند.

كل فرايند آموزش دو هفته و روزانه 10 تا 15 دقيقه به طول انجاميده‌است، و دانشمندان اميدوارند ديگر محققان از اين تكنيك برای پرسيدن پرسش‌های بيشتر از اسب‌ها استفاده كنند. محققان همچنين براين باورند مالكان اسب‌ها می توانند از اين تكنيك برای آموزش اسب‌هاي خود استفاده كنند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: hamshahrionline.ir