حداکثر طول عمر انسان مشخص شد: 125 سال!
براساس بررسی های صورت گرفته نهایت عمر انسان 125 سال است و بیشتر از آن امکان پذیر نیست.

125 سال نهایت عمر انسان

امید به داشتن طول عمر چند صد ساله به واسطه پیشرفت علوم و تکنولوژی تنها یک رؤیای بی پایه و اساس است که توسط بسیاری از محققان و دانشمندان نیز به صورت کامل رد شده است.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که امید به داشتن طول عمر چند صد ساله به واسطه پیشرفت علوم تنها یک رؤیای بی پایه و اساس است. گروهی از دانشمندان در آمریکا پس از انجام آزمایشات مختلف اعلام کردند که حداکثر طول عمر انسان چیزی درحدود ۱۲۵ سال است.

طی چند دهه گذشته دانشمندان زیادی برای افزایش طول عمر انسان تلاش کرده اند با این حال فاکتورهای زیادی در این میان تأثیرگذار هستند. کودکانی که امروز به دنیا می آیند امید به زندگی ۷۹ ساله دارند. این درحالی است که امید به زندگی برای آنهایی که در سالهای ابتدایی ۱۹۰۰ به دنیا می آمدند تنها ۴۷ سال بود.

اما اکنون دانشمندان آمریکایی تخمین می زنند که به واسطه پیشرفتهای صورت گرفته در عرصه های مختلف علم و فناوری، انسان می تواند تا ۱۲۵ سال یعنی سه سال بیشتر از رکورددار این عرصه به حیات خود ادامه دهد.

این تحقیقات نشان می دهد همزمان با توسعه این فناوریها و غلبه بشر بر انواع بیماریهای عفونی، اگرچه متوسط سن امید به زندگی افزایش می یابد اما حداکثر سنی که می توان برای یک انسان متصور شد همان ۱۲۵ سال است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com