اگر همسرتان استرس داشته باشد شما چاق می شوید!!
به گفته محققان، اگر همسر شما حس استرس دارد احتمالا شما دچار اضافه وزن می شوید. کرا بردیت، استادیار موسسه تحقیق دانشگاه میشیگان، در این باره می گوید: «ما در مطالعات خود دریافتیم استرس یکی از زوجین، و نه خود فرد، به مرور زمان موجب افزایش اندازه دور کمر زوج دیگر می شود.»

تاثیر استرس زوجین بر چاق شدن دیگری

تیم تحقیق این دانشگاه دریافته اند که کیفیت زندگی زناشویی نقش مهمی در میزان چاقی زن و شوهر در طول مدت ۴ سال مطالعه داشته است. به گفته بردیت، اندازه دور کمر نشانه چربی اضافی دور شکم و فاکتور پرخطر چندین بیماری متفاوت از جمله دیابت و بیماری قلبی است.

در مورد زنان، اندازه دورکمر بیش از ۹۰ سانتی متر و در مردان اندازه دور کمر بیش از ۴۰ سانتی متر نشانه خطر برای سلامت است.

در این مطالعه، بیش از ۲۰۰۰ زن و مرد متاهل به سوالاتی در مورد اندازه دور کمر، کیفیت زندگی زناشویی و میزان استرس شان در سال ۲۰۰۶ و مجددا در سال ۲۰۱۰ پاسخ دادند. به طور میانگین این افراد در اوایل دهه ۶۰ زندگی شان بودند و به طور میانگین ۳۴ سال ازدواج کرده بودند. در ابتدای مطالعه، حدود ۶ شرکت کننده از هر ۱۰ نفر (۵۹ درصد مردان و ۶۴ درصد زنان) دارای اندازه دور کمر ناسالم بودند.
بعد از گذشت ۴ سال، در حدود ۹ درصد شرکت کنندگان شاهد افزایش ۱۰ درصدی اندازه دور کمرشان بودند. به گفته بردیت، به طور میانیگن در طول چهار سال ۱۰ سانتیمتر یا بیشتر به اندازه دور کمرشان افزوده شده بود.

بردیت عنوان می کند: «زنانی که شوهرشان استرس بیشتر و کیفیت زناشویی منفی تر را گزارش کرده بودند، ۱.۶ بار بیشتر دچار افزایش اندازه دور کمر شده بودند.»
همچنین وی در ادامه اذعان می دارد: «شوهرانی که همسرشان دچار استرس بیشتر بوده و گله بیشتری از کیفیت زندگی زناشویی شان داشتند، ۲ برابر شاهد افزایش ۱۰ درصدی در اندازه دورکمرشان بودند.»
به گفته محققان، تحقیقات نشان می دهد افرادی که از ازدواج شان ناراضی هستند بیشتر غذا می خورند تا احساس استرس شان کمتر شود.

 

 

گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainmet
منبع : mehrnews.com