خطری که با زیاد خوابیدن شما را تهدید می کند!
براساس تحقیقات صورت گرفته خوابیدن بیش از 9 ساعت موجب زوال عقل می شود.

خوابیدن زیاد باعث زوال عقل می شود

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد سالمندانی که شب‌ها بیشتر از ۹ ساعت می‌خوابند، ممکن است که بیشتر از دیگران با خطر ابتلا به زوال عقل مواجه شوند.

گزارشی از این مطالعه در Neurology منتشر شده است. براساس برآورد محققان،‌ خطر ابتلا به زوال عقل در افرادی که اخیرا به خواب بیشتر نیاز پیدا کرده‌اند، ۲.۵ برابر بیشتر از دیگران است.

حتی شانس ابتلا به زوال عقل در افرادی که تحصیلات خودشان را تا قبل از دوره دبیرستان رها کرده‌اند و به‌طور ناگهانی به ۹ ساعت خواب شبانه یا بیشتر از آن نیاز پیدا کرده‌اند، ۶ برابر بیشتر می‌شود.

به‌گفته محققان، این یافته‌ها نشان می‌دهند که داشتن تحصیلات می‌تواند تا حدودی از افراد در مقابل ابتلا به زوال عقل محافظت کند.

دکتر متیو پِیز (از مسئولان این مطالعه و متخصص مغز و اعصاب) می‌گوید: «افراد مبتلا به زوال عقل معمولا از اختلال خواب نیز رنج می‌برند، ‌اما ما نمی‌دانیم که این تغییرات از چه زمانی شروع می‌شوند».

به‌گفته این متخصص، نظارت کردن بر الگوهای خواب می‌تواند ایده خوبی برای بررسی این موارد باشد. بررسی‌های این مطالعه حاکی از آن هستند که مغز افراد نیازمند به خواب بیشتر نیز از نظر حجم کوچک‌تر می‌شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: salamatism.com