امکان پیش بینی کردن ثروتمند شدن افراد!
براساس مطالعات صورت گرفته محققان می گویند که می توان موفقیت افراد در مسائل اقتصادی را پیش بینی کرد!

پیش بینی موفقیت افراد از طریق ژن هایشان

یک حوزه مطالعاتی در حال ظهور موسوم به “genoeconomics” که ترکیب مطالعه ژنتیک و اقتصاد است حاکی از آن است که از روی DNA افراد می‌توان تا حدودی توانایی آنها را برای تصمیم گیری‌های مالی هوشمند و در نتیجه جمع آوری ثروت در طول عمر پیش‌بینی کرد.

یک مقاله علمی که این ماه منتشر شده نشان دهنده ارتباط قوی بین ژن‌ و ثروت بوده و حتی بعد از عواملی مانند وضعیت اجتماعی و اقتصادی، آموزش و پرورش، درآمد، و ارث از والدین قرار می‌گیرد.

محققان برای انجام این پژوهش ۴۴۰۰ آمریکایی بالای ۵۰ سال و همسران آنها را مورد بررسی قرار دادند. محققان این پژوهش را با استفاده از آنچه که “نمره پلی‌ژنیک”(یک شاخص توسعه یافته توسط متخصصین ژنتیک رفتاری که ۷۴ نشانگر ژنتیکی خاص را با پیشرفت تحصیلی مرتبط ساخته است) نام دارد، انجام داده‌اند.

این شاخص برای رای دادن به کیفیت ژن‌های یک فرد تعیین شده و افرادی با نمرات بالا بیشتر احتمال ثروتمندتر شدن را نسبت به افرادی که نمرات پایینی کسب می‌کنند دارند.

افرادی با نمرات ژنتیکی پایین رفتارهای مختلف نسبت به افرادی با نمرات بالا، از خود نشان می‌دهند. برای مثال، کسانی که دارای نمرات پایین هستند دارای اعتقادات افراطی در مورد اقتصاد، از جمله احتمال رونق بازار سهام و یا یک رکود شدید هستند. آنها همچنین کمتر احتمال دارد که در بازار سهام سرمایه‌گذاری کرده و ثروت خود را از این طریق جمع آوری کنند.

به طور کلی نتایج این تحقیقات به طور فزاینده به یک منبع بیولوژیکی نابرابری ثروت اشاره کمک می‌کند و اینکه هوش افراد که با IQ اندازه گیری می‌شود می‌تواند از طریق آموزش بهبود یابد، ولی ژن‌ها در بدو تولد ثابت هستند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir