با گوشی نوکیا 9 آشنا شوید
 قصد داریم مشخصات گوشی پرچم دار نوکیا 9 را بیان کنیم, در ادامه با ما همراه شوید.

مشخصات گوشی نوکیا 9

برند نوکیا امسال با چندین گوشی جدید تولید شرکت HMD در بازار حضور خواهد داشت. در کنار گوشی نوکیا ۶ که در حال حاضر در کشور چین به بازار عرضه شده است، دو گوشی دیگر یعنی نوکیا ۳ و نوکیا ۵ در ماه‌های میلادی آوریل و ژوئن به بازار عرضه می‌شوند.

در کنار این مدل‌ها انتظار می‌رود دو مدل از گوشی‌های رده‌بالای نوکیا هم در ماه‌های آینده معرفی شوند. نوکیا ۹ یکی از گوشی‌های قدرتمند و رده‌بالایی است که توسط شرکت HMD تولید و عرضه می‌شود؛ انتظار می‌‎رود این مدل با تراشه‌ای بسیار قدرتمند یعنی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ شرکت کوالکام معرفی شود. در یک شایعه جدید هم گفته شده که این مدل اولین گوشی هوشمند نوکیا خواهد بود که از تکنولوژی صوتی جدید Nokia OZO بهره می‌برد.

Nokia OZO Audio یک تجربه صوتی سه‌بعدی را برای کاربر ایجاد می‌کند. این تکنولوژی قادر است صدا را در یک جهت بخصوص برجسته کند و صداهای محیطی و نویز را هم به شکل قابل‌توجهی کاهش دهد. در صورتی که گوشی‌های هوشمند چندین میکروفن داشته باشند این تکنولوژی امکان ضبط صدای سه‌بعدی را هم برای کاربران فراهم خواهد کرد.

نوکیا ۹ در کنار استفاده از این تکنولوژی از وجوه دیگری هم گوشی قدرتمندی به حساب می‌آید. گفته می‌شود این مدل ۶ گیگابایت رم و یک دوربین دوتایی ۲۲ مگاپیکسلی کارل زایس و یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی خواهد داشت.

این مدل با حافظه‌های جانبی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. گوشی رده‌بالای نوکیا صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی اولد QHD، باتری قدرتمند ۳۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت و از سیستم‌عامل اندروید ۷٫۱ نوقا استفاده می‌کند. احتمال استفاده از حسگر عنبیه در کنار حسگر اثرانگشت هم درباره این گوشی مطرح است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: digikala.com