ویژگی های جالب دستیار صوتی Bixby بیکسبی سامسونگ
قصد داریم به بیان ویژگی های دستیار صوتی Bixby (بیکسبی) گوشی های سامسونگ بپردازیم, پس با ما همراه شوید.

ویژگی های دستیار صوتی Bixby (بیکسبی)

گوشی‌های جدید سامسونگ، ویژگی‌های متنوعی دارند. یکی از امکاناتی که سامسونگ در تلفن‌های هوشمند جدیدش اضافه کرده، دستیار صوتی Bixby (بیکسبی) است.

سامسونگ برای این دستیار صوتی هوشمند جدید، سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده است؛ اختصاص بودجه ۱ میلیارد دلاری در زمینه‌ی هوش مصنوعی، یکی از اقداماتی بود که سامسونگ در این زمینه انجام داد.

حالا که سامسونگ از پرچم‌‌دارهای جدیدش یعنی گلکسی S8 و S8 پلاس رونمایی کرده، قصد داریم نگاهی به ۴ ویژگی هیجان‌انگیز بیکسبی داشته باشیم.

سامسونگ برای راحتی کاربران کلید اختصاصی برای بیکسبی ترتیب داده، بدین صورت که کلید سمت چپ Galaxy S8، می‌توانید به این بخش منتقل شوید. این اقدام برای اولین بار در بازار تلفن‌های هوشمند اتفاق افتاده و باعث می‌شود که کاربران سریع‌تر به امکانات این هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنند.

بیکسبی بجز تکیه به دایره‌ لغات و اصطلاحاتی که برای هر دستیار هوشمند دیگر درنظر گرفته شده، می‌تواند همانند یک زبان عادی و متداول با کاربر ارتباط برقرار کند. بدین شکل که اگر کاربر نتواند منظور خودش را به‌طور کامل برساند، بیکسبی با پرسیدن سوالات متنوع و مرتبط، سعی می‌کند تا به مقصود کلام دارنده‌ی خود برسد. این ویژگی به‌طور هوشمندانه و پیش‌فرض انجام می‌شود و نیازی به درخواست سوال پرسیدن از سوی کاربر نیست. این ویژگی باعث کاربردی‌‌تر شدن بیکسبی نسبت به دیگر رقبا می‌شود.


ویژگی جالبی که سامسونگ برای بیکسبی درنظر گرفته، تشخیص سوژه با استفاده از دوربین است. برای مثال، شما می‌توانید هنگام خرید، از بیکسبی به‌راحتی کالا را اسکن و اطلاعات مرتبط با محصول را دریافت کنید. از دیگر قابلیت‌های این دستیار هوشمند، می‌توانیم به خواندن نوشته و تشخیص منطقه‌ی جغرافیایی توسط بیکسبی اشاره کنیم. در بیکسبی می‌توانید با کمک گرفتن از دوربین، متن را اسکن و ترجمه‌ی آن را ببینید.


بخش Reminder یا همان یادآوری، امکانی است که در بسیاری از تلفن‌های هوشمند فراهم شده است. حالا با بیکسبی می‌توانید عملکرد بالا و حرفه‌ای هوش مصنوعی آن را تجربه کنید. این قابلیت باعث می‌شود که برنامه‌های مرتبط به مکان‌های مختلف را مدیریت کنید. بنابراین، دارنده‌ی گوشی با صحبت کردن می‌تواند به‌ راحتی، بخش یادآوری خودش را تنظیم و مدیریت کند.


صفحه اصلی بیکسبی، داده‌های زیادی را مثل اطلاعات اصلی تلفن هوشمند و رفتار کاربر را جمع‌آوری می‌کند. با کمک گرفتن از هوش مصنوعی و اطلاعات جمع‌آوری شده، بیکسبی در قالب کارت‌هایی، پیشنهاداتی را به کاربر ارائه می‌دهد. این امکان در بخش اصلی بیکسبی درنظر گرفته شده که می‌تواند برای کاربران، کارایی بالایی داشته باشد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: digikala.com