گریه نوزاد باعث کاهش درآمد خانواده می شود!!
براساس تحقیقات صورت گرفته گریه کردن نوزادان برروی سطح درآمد خانواده ها اثرگذار است.

تاثیر گریه نوزاد برروی خانواده ها

گریه نوزاد؛ واقعیتی نه چندان دوست داشتنی و به تعبیری بی رحم که تمامی والدین در چند ماه ابتدایی تولد فرزندشان تجربه می کنند؛ اما مسئله این است که گریه نوزاد چه تأثیری بر پدر و مادرش می گذارد؟ آیا سلامت آنها را خدشه دار می کند؟ آیا به موقعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده لطمه ای وارد می کند؟

اغلب ما در مواجه با چنین سؤالاتی به پاسخ هایی مانند بی خوابی و کم حوصلگی اشاره می کنیم. این در حالی است که تأثیر گریه نوزاد بر زندگی والدین بسیار بیشتر از حد تصور ما و دارای ابعادی چندگانه است. واقعیت ماجرا این است که پدر و مادرها هر روز وقت قابل توجهی را صرف آرام کردن نوزاد خود می کنند. این اتفاق گاه به حدی ادامه پیدا می کند که خواب شب را از آنها دریغ می کند.

همین کمبود خواب و به دنبال آن خستگی مفرط خود پیامدهای به مراتب بزرگ تر را به همراه دارد. یکی از مهم ترین اثرات این موضوع کاهش درآمد خانوار است. بنا بر تحقیقات انجام شده در مؤسسه اقتصادی لندن، هر یک ساعت گریه نوزاد موجب اختلال 11 درصدی در تعادل حساب بانکی خانواده ها می شود. این موضوع از آنجا ناشی می شود که خستگی و کم خوابی نه تنها بهره وری کاری والدین را کم می کند؛ بلکه حتی در مواردی موجب بی کار شدن آنها می گردد.

به عبارت دیگر، تولد نوزاد به شکلی غیر مستقیم و طریقه ای که احتمالاً گمان هم نمی کنیم وضعیت اقتصادی خانواده ها را بر هم می ریزد. بنابراین، اگر به تازگی به جرگه پدر ها و مادرها پیوسته اید یا تولد فرزندتان نزدیک است خودتان را برای یک وضعیت اقتصادی بی ثبات آماده کنید؛ چراکه همین موجود کوچک دوست داشتنی می تواند آن قدر شما را خسته کند که دیگر توانی برای کار کردن نداشته باشید.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: shafaghna.com