7 پیام رسان و مسنجر امن در دنیا
قصد داریم به معرفی امن ترین پیام رسان ها و مسنجر های دنیا بپردازیم که در ادامه  با این پیام رسان ها آشنا خواهید شد.

امن ترین پیام رسان های دنیا

در دنیای امروز مبحث امنیت در دنیای مجازی یکی از جدی‌ترین بحث‌های زندگی بشر را تشکیل می‌دهد که اکثر محققان با بررسی متداول امن‌ترین مسنجر‌های دنیا سعی در بهبود کیفیت هر چه بیشتر این بخش دارند.

پیامرسان‌ها خوراک فکری اصلی بشر شده‌اند تا آزادی، آسایش و نظم تازه‌ای را همزمان با یکدیگر در نقطه‌نقطه دنیا تجربه کنند؛ اما امان از روزی که این زیربنای فکری اجتماعی، دست‌مایه افراد سودجویی شود که بر تمام اطلاعات، آمال و برنامه‌های مردم شبیخون می‌زنند و این نظم را مختل می‌کنند.

در این شرایط، امنیت مهم‌ترین دغدغه کاربران می‌شود تا با شناخت و به‌کارگیری امن‌ترین مسنجر‌های دنیا از نفوذ هکر‌ها و بدافزار‌ها جلوگیری کنند.

شما چطور؟ آیا دغدغه امنیت را در پیامرسان‌ها و پیام‌هایی که روزانه رد و بدل می‌کنید دارید؟ در حال حاضر که نقض شدنِ داده در تمام فضای مجازی تداول یافته است و نفوذ هکر‌ها یا اجیرشدگان در بزرگ‌ترین دیتاسنتر‌های دنیا نظیر گوگل و یاهو امری عادی است، چنین سوالی قطعا ارزش فکر کردن دارد.

اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، همراه ما باشید تا امن‌ترین مسنجر‌های دنیا که تا حد زیادی این دغدغه کاربران را حل و فصل نموده است را بشناسید.


پیام رسان Hangouts

Hangouts فرزند خلف گوگل برای چت و تماس تصویری در دنیا می‌باشد. قابلیت off-the-record، همان امکان امنیتی برای کاربران جهت پاک کردن تاریخچه چت و گفتگو‌ها است، اما این پیغام‌ها همچنان در سرور گوگل باقی می‌مانند.

 
Messenger (فیسبوک)

مسنجر فیسبوک پیامرسان مبدا به مقصد برای انتقال مستقیم پیام‌ها به صورت پیش‌فرض نیست، اما گزینه جالب secret را در بردارد تا کاربر بتواند با رمزگذاری دوطرفه هم در مبدا و هم در مقصد پیام‌های خود را با امنیت بیشتری رد و بدل کند. این پیام‌ها دیگر در صندوق ورودی فیسبوک شما نمایش داده نخواهند شد.

 
پیام رسان تلگرام

با تلگرام و قابلیت چت مخفی (secret chats)، باید آشنا باشید. secret chats یک صفحه اختصاصی پیشرفته با امکانات کاملی است تا کاربران بتوانند ارتباط رمز‌گذاری شده را در یکی از امن‌ترین مسنجر‌های دنیا تجربه کنند.

البته گزینه‌های چت مخفی در تلگرام به صورت پیش‌فرض تنظیم نشده است و هر کاربر شخصا باید از بخش تنظیمات secret chats را شخصی‌سازی کند.

 
پیام رسان iMessage

کاربران آیفون با iMessage بعنوان یک سرویس تبادل پیام در iOS آشنایی کافی دارند، البته استفاده از iMessage برای ارسال پیام به دستگاه‌های اندرویدی ایمنی خاصی را ایجاد نمی‌کند و پیغام‌ها در این صورت رمز‌گذاری شده نیستند؛ اما اگر هر دو فرد فرستنده و گیرنده از iMessage استفاده کنند، پیام‌ها رمزگذاری می‌شوند.

همچنین خوب است بدانید اگر از iCloud برای بک‌آپ‌گیری استفاده می‌کنید، یک نسخه از تمام پیغام‌ها در این سرویس ذخیره‌سازی می‌شود؛ بنابراین بهتر است این گزینه را از بخش تنظیمات غیرفعال کنید تا هیچ ردی از پیغام‌ها در سرور‌های اپل باقی نماند.

 
پیام رسان Signal

ایمنی این مسنجر از سوی معروف‌ترین کارشناسان امنیت دنیا به علت امانت‌داری تایید شده است. کد‌های این برنامه منبع‌باز هستند؛ بنابراین براحتی هر کارشناسی می‌تواند آن را به‌جهت وجود حفره‌های امنیتی بررسی و ارزیابی نماید.
Signal به کاربران امکان اعتبارسنجی هویت را می‌دهد تا از اینکه فقط یک نفر دریافت‌کننده پیام مدنظر است، اطمینان حاصل شود. از زمانی که دونالد ترامپ به مقام ریاست جمهوری آمریکا رسید، محبوبیت این برنامه دوچندان گشته است.
 

پیام رسان واتس اپ

واتس اپ از قدیمی‌ترین و خواستنی‌ترین پیامرسان‌های دنیا است که به نظر می‌رسد هیچ وقت از رده خارج نخواهد شد. پیام‌ها در این برنامه کاملا رمزگذاری شده هستند و حتی تماس‌های صوتی و تصویری نیز از امنیت کافی برخوردارند.

اگر می‌خواهید از امنیت کامل این برنامه مطمئن شوید، واتس اپ قابلیتی دارد که با استفاده از آن می‌توان کاربران را هویت‌سنجی نمود. رمز‌گذاری مبدا به مقصد در این برنامه با همکاری تیم تولید‌کننده پیامرسان Signal صورت گرفته است.
 

پیام رسان Confide

مطابق با اطلاعاتی که در وب سایت این پیامرسان درج شده است، Confide پیام‌ها را به صورت رمزگذاری شده منتقل می‌کند و در آخر هم بعد از خوانده‌شدن همه آن‌ها را به کلی حذف می‌کند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: hotappnews.ir