اسنپدراگون ۸۴۵ بزرگترین تحول پیش رو در دنیای موبایل
براساس خبرهای منتشر شده تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ فناوری جدیدی است که بزودی در تلفن های همراه هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

بازار موبایل در انتظار تراشه اسنپدراگون ۸۴۵

ماه گذشته گفته شد دو شرکت سامسونگ و تی‌اِس‌اِم‌سی رقابت جدیدی را با یکدیگر آغاز کرده‌اند و هر یک از آنها می‌کوشند طراحی مدل بعدی تراشه‌های شرکت کوالکام موسوم به «اسنپدراگون ۸۴۵» را تکمیل کنند. این تراشه مبتنی بر فناوری ۷ نانومتری ساخته می‌شود و قرار است از سال آینده در پرچمداران گوشی‌های هوشمند به دست کاربران جهانی برسد.

این طور که پیش‌بینی شده است «گلکسی اس ۹» سامسونگ نخستین گوشی هوشمندی خواهد بود که این تراشه را در خود جا داده است و شایعات منتشر شده حاکی از آن است که از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی این تراشه پرقدرت به صورت گسترده عرضه می‌شود. با این توضیحات می‌توان پیش‌بینی کرد شرکت سامسونگ در کنگره بعدی تلفن همراه موسوم به MWC 2018 که بین روزهای ۲۶ فوریه تا اول مارس آینده در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، برای نخستین بار این فناوری را به مردم معرفی می‌کند.
 
از دیگر تراشه‌هایی که قرار است طی یک سال آینده مبتنی بر فناوری ۷ نانومتری ساخته شوند می‌توان به «کیرین هوواوی»، «مدیاتِک» و «انویدیا» اشاره کرد. تراشه‌های پرقدرت کنونی از جمله «اسنپدراگون ۸۳۵» مبتنی بر فناوری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شوند.
 
 تغییر این فرآیند به فناوری ۷ نانومتری توانایی و عملکرد تراشه را بین ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش می‌دهد و البته به صورت همزمان اندازه تراشه هم کوچکتر می‌شود. این مسئله به آن معنی خواهد بود که نسل آتی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر تراشه «اسنپدراگون ۸۴۵»‌ باریک‌تر و کوچکتر ساخته می‌شوند.
 
قرار است هفته آینده شرکت کوالکام تراشه میان‌رده جدید خود موسوم به «اسنپدراگون ۶۶۰» را به صورت رسمی معرفی کند. این تراشه در سری جدید گوشی‌های سامسونگ موسوم به «گلکسی سی» عرضه می‌شود و البته به صورت همزمان گوشی‌های «شائومی رِدمی  پرو ۲»، «شائومی می مکس ۲»، «اوپو آر۱۱»، «ویوُ اکس۹اس پلاس»، و «نوکیا ۷» و «نوکیا ۸» آن را در اختیار کاربران می‌گذارند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mobna.com