با ویژگی های Android O آشنا شوید
قصد داریم به بیان برخی ویژگی های Android O بپردازیم پس در ادامه با ما همراه شوید.

برخی ویژگی های Android O

نسخه‌ی بعدی سیستم عامل موبایل گوگل فعلا با اسم رمز Android O شناخته می‌شود. این سیستم عامل قرار است در تابستان سال جاری عرضه شود. در حال حاضر، اگر یکی از گوشی‌های Google Pixel، Nexus 6P، Nexus 5X یا تبلت Pixel C را داشته باشید، می‌توانید برخی از قابلیت‌های Android O را در قالب نسخه‌ای آزمایشی امتحان کنید.

در حال حاضر و پیش از برگزاری کنفرانس Google IO، می‌خواهیم نگاهی به قابلیت‌های فعلی Android O بندازیم.
 

حالت تصویر در تصویر

روی تبلت‌هایی مثل آیپد یا برخی از لانچرهای اندروید، قابلیتی وجود دارد که توسط آن می‌توان یک اپ را روی یک اپ دیگر باز کرد.

این قابلیت چندان بزرگ نیست، اما امکان انجام چند کار با هم را بسیار راحت‌تر می‌کند. در حال حاضر، روی اندروید خالص و آن هم فقط نسخه‌ی ۷ آن، می‌توان اپ‌ها را کنار یکدیگر باز کرد. باز کردن دو اپ روی یکدیگر، می‌تواند تجربه‌ای بهتر به هنگام کار با گوشی را ارایه دهد. در نسخه‌ی آزمایشی Android O، این قابلیت خوب پیاده‌سازی نشده است و هنوز نیاز به پرداخت دارد.

 
محدود کردن فعالیت اپ‌ها در پس‌زمینه

با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای اپ‌ها، قوانینی تنظیم کنید که نمی‌گذارد آن‌ها در پس‌زمینه اجرا شوند؛ در نتیجه مصرف باتری کمتری خواهید داشت و باتری گوشی شما، در مقایسه با وضعیت فعلی‌اش که اندروید نوگت دارد، بیشتر دوام می‌آورد.

احتمالا قابلیت Doze Mode اندروید نوگت هم بروزرسانی می‌شود تا وضعیت مصرف باتری بهینه‌تری داشته باشید.
 

هشدارها

هر نسخه از اندروید با پیشرفت‌هایی به بخش هشدارها همراه است و Android O قرار نیست این روند را متوقف کند. اندروید نوگت این امکان را فراهم کرد تا از خود بخش هشدارها، به پیغام‌ها مستقیما پاسخ دهید. Android O حتی امکانات بیشتری برای استفاده از بخش هشدارها در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد.

قرار است تنظیماتی که برای استفاده از آن‌ها، باید حتما به منو سر بزنید، از همان بخش هشدارها کنترل شوند. باید صبر کنیم و ببینیم گوگل برای این بخش، چه پیشرفت‌های در برنامه دارد.
 

آیکون‌های جدید برای اپ‌ها

گوگل قوانین جدیدی برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته است که طبق آن‌ها، آیکون‌ها اپ‌ها قرار است ساختاری متحدالشکل داشته باشند.

آیکون‌ها هم‌چنین می‌توانند با توجه به نیاز کاربر، تغییر کنند و انیمیشن داشته باشند. انیمیشن بالا را برای لحظه‌ای ببینید؛ به نظر نظر آیکون‌ها قرار است تغییر جالبی کنند.
 
 
کیفیت صدای بهتر

گوشی Galaxy S8 سامسونگ، اولین گوشی هوشمندی است که با نسخه‌ی ۵ بلوتوث وارد بازار شده. این تکنولوژی جدید، پهنای باند بیشتری برای انتقال اطلاعات ارایه می‌دهد. در نتیجه می‌توان کیفیت بالاتری به هنگام استفاده از هدفون‌ها دریافت کرد.

نسخه‌ی جدید اندروید هم‌چنین به صورت پیش‌فرض قرار است از فرمت LDAC پشتیبانی کند. این فرمت صدای بلوتوث که توسط سونی ساخته شده، کیفیت صدای بسیار بالاتری را ارایه می‌دهد.
 
 
برچسب اعلان برای آیکون‌ها

سیستم عامل iOS و برخی از لانچرهای اندروید، تعداد هشدارهای یک اپ را در گوشه‌ی آیکون آن نشان می‌دهند؛ چیزی که به اسم Icon Badges آن را می‌شناسیم. این قابلیت قرار است از Android O به این سیستم عامل اضافه شود.

درست مثل iOS امکان غیرفعال کردن این قابلیت وجود دارد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: digikala.com