تنها لپ تاپ ضد آب با وزن 5 کیلوگرم! عکس
تابحال فکر کرده اید که چرا تولید انبوه برای لپ تاپ ضد آب آغاز نشده است؟ آیا اصلا لپ تاپ ضد آب داریم؟

چرا لپ تاپ ضد آب ساخته نمی شود؟

یک روز گرم بهاری پشت میز کاری خود نشسته‌اید و در حال کار کردن با لپ‌تاپ خود هستید و در کنار دست خود آب یا نوشیدنی دیگری را قرار داده‌اید و همزمان آب خود را گهگاهی می‌نوشید. به یکباره حواستان پرت می‌شود ‌و آب را روی لپ‌تاپ خود می‌ریزید!

شاید برای بسیاری از ما این اتفاق افتاده باشد. اتفاق بسیار دردناکی است و در یک لحظه به فکر چگونه نجات دادن کامپیوتر خود برای داشتن اطلاعات و داده‌های خود هستید و به نوعی آدم سردرگمی می‌شوید.

این اتفاق برای یکی از دوستان من رخ داد و تنها آب لیوانش روی لپ‌تاپش ریخت؛ وی سریع دستگاهش را خاموش کرد و هر دستمال کاغذی را پیدا کرد روی کیبورد و مکان‌های خیس شده گذاشت و به سرعت کامپیوتر خود را به نمایندگی‌اش رساند. خوشبختانه بعد از چند روز بک آپ داده‌های کامپیوترش و خود لپ‌تاپ سالم به وی تحویل داده شد ولی تعمیرکار لپ‌تاپ گفته بود که اول شانس آورده که تنها آب خالی بوده و چای شیرین و نوشیدنی همراه با شکر و شیرینی نبوده! دوم این که به وی گفته بود همیشه لیوان نوشیدنی‌هایش را همواره چندین متر دورتر از لپ‌تاپش نگه دارد تا در آینده به مشکلی بر نخورد.

این اتفاق باعث شد که من کمی تامل کنم و چرا تا به امروز لپ‌تاپ‌های ضدآب نداریم؟! در عصر پیشرفته امروز گجت‌های مختلف مانند گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، دوربین‌های عکاسی و … ضدآب داریم ولی هنوز لپ‌تاپ‌های ضدآب در بازار دیده نمی‌شود.

البته باید اعلام کنیم کمپانی پاناسونیک لپ‌تاپ حدود 5 کیلوگرمی ضد آب برای محیط‌های جنگلی و آزمایشات صحرایی را ساخته است ولی به نظر من بیشتر افرادی که در صحرا و محیط‌های طبیعی کار می‌کنند، بیشتر به دنبال وسایلی سبک وزن هستند تا اینکه با خود تنها گجتی حدود 5 کیلوگرمی را حمل کنند. تصویر پایین عکس این لپ‌تاپ ضد آب را نشان می‌دهد.


ظاهر لپ تاپ ضد آب

ظاهر لپ تاپ ضد آب



شاید در آینده نزدیک دغدغه کمپانی‌های بزرگ مانند اپل، سونی و … تولید رایانه‌های شخصی ضد آب باشد و به احتمال زیاد در آینده دیگر دغدغه ریختن چند قطره چای یا آب روی کامپیوتر خود را نخواهیم داشت و به راحتی می‌توانیم در هر جایی با لپ‌تاپ‌های خود کار کنیم. نظر شما درباره لپ‌تاپ‌های ضد آب چیست؟


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: digiro.ir