روکش ساخته شده از الماس برای صفحه نمایش گوشی موبایل
یک شرکت اعلام کرده قصد دارد از الماس برای تولید روکشی بسیار مقاوم در برابر ضربه و خراش وارد شده به صفحه نمایشگر گوشی‌های هوشمند استفاده کند.

ساخت روکش مقاوم برای نمایشگر های گوی موبایل

الماس از زیباترین و البته گرانبهاترین جواهرات به شمار می‌رود. با این وجود، کاربرد این ماده بسیار فراتر از زینت‌آلات گران‌قیمت است. یک شرکت نوآور بتازگی اعلام کرده قصد دارد از الماس برای تولید روکشی بسیار مقاوم در برابر ضربه و خراش وارد شده به صفحه نمایشگر گوشی‌های هوشمند استفاده کند.

البته قرار نیست برای این کار از الماس طبیعی استفاده شود. سال‌هاست بشر به توانایی تولید الماس مصنوعی دست یافته و از این ماده برای کارهایی نظیر برش و حفاری استفاده می‌کند. البته فرآیند تولید الماس‌های مصنوعی با هم تفاوت دارند و محصول خروجی هر یک از این فرآیندها نیز از نظر ساختار و ویژگی‌های فیزیکی یکسان نیست.

این شرکت نوآور اعلام کرده قصد دارد لایه‌ای به قطر چند میکرون (چندهزارم میلی‌متر) از الماس‌های بسیار ریز را به صورت روکشی درآورد تا با قرارگیری آن روی صفحه نمایشگر گوشی هوشمند، از آن در برابر ضربه و خراش حفاظت شود.

مطالعه‌ای که حدود دو سال پیش در ایالات متحده به انجام رسید، نشان داد صفحه نمایشگر گوشی یک‌سوم از کاربران تلفن همراه در ایالات متحده شکسته است. جالب اینجاست که حتی بعضی از آنها با وجود آسیب‌های ناشی از این شکستکی نظیر بریده شدن انگشت، همچنان از همان گوشی با صفحه شکسته استفاده می‌کنند.

با این‌که تاکنون فناوری‌هایی نظیر گوریلا گلس برای حفاظت هرچه بیشتر از صفحه نمایشگر گوشی به بازار آمده، اما این روکش الماس ظاهرا مقاومتی بسیار بالاتر از این فناوری‌ها دارد.

براساس گزارش اعلام شده، میزان مقاومت این روکش حتی از لایه بلور یاقوت کبود که شرکت اپل در ساعت‌های هوشمندش استفاده می‌کند نیز بیشتر است.

با این وجود، هنوز جزئیات بیشتری در مورد قیمت، زمان عرضه یا شیوه توزیع این روکش الماسی اعلام نشده است. درواقع هنوز مشخص نیست آیا قرار است شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند از این فناوری استفاده کنند یا این‌که مشتریان باید خودشان آن را بخرند و روی صفحه نمایشگر گوشی خود قرار دهند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: jamejamonline.ir