8 مورد از اپلیکیشن ها و برنامه هایی که شارژ باتری را زود خالی می کنند
میخواهیم 8 اپلیکیشن و برنامه اندرویدی را به شما معرفی کنیم که قاتل باتری و شارژ گوشی های هوشمند هستند!

پرمصرف ترین اپلیکیشن های اندرویدی را بشناسید

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که برخی اپلیکیشن های نصب‌شده بر روی گوشی های هوشمند، بسیار پرمصرف بوده و نقش پررنگی در خالی شدن باتری دارند. در ادامه شما را با 8 مورد از پرمصرف ترین اپلیکیشن های اندرویدی آشنا خواهیم کرد.

این برنامه ها در پس‌زمینه گوشی قرار گرفته و حتی اگر از آنها استفاده‌ای هم نداشته باشید، باز هم به وظیفه ثانویه خود، یعنی خالی کردن شارژ گوشی عمل می‌کنند. این نرم افزارها که در واقع پرمصرف ترین اپلیکیشن های اندرویدی هستند، به طور مداوم از اینترنت گوشی یا تبلت و یا سنسورهای حرکتی موجود در اسمارت فون شما استفاده کرده و موجب خالی شدن سریع شارژ کوتاهی عمر باتری هستند.

متاسفانه، پرمصرف ترین اپلیکیشن های اندرویدی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، در نوع خود جزو محبوب‌ترین‌ها نیز به شمار می‌آیند که همین مساله، عدم استفاده از آنها را سخت‌تر خواهد کرد. این لیست، به لطف آمار منتشر شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه، سازندگان آنتی‌ویروس‌های Avast و AVG و نیز کارشناسان و علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی تهیه و عرضه شده است.

1. اپلیکیشن اسنپ چت (Snapchat)

خبر بد برای طرفداران اسنپ چت این است که این برنامه محبوب جزو پرمصرف ترین اپلیکیشن های اندرویدی به حساب می‌آید. Snapchat در لیست منتشرشده از سوی Avast در رتبه چهارم و در لیست AVG به عنوان دومین اپلیکیشن پرمصرف و قاتل باتری گوشی شناخته شده است. بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که با حذف این برنامه از گوشی خود، به طرز چشمگیری شاهد افزایش طول عمر باتری بوده‌اند.
 

2. اپلیکیشن Tinder

اگرچه Tinder یکی از پراستفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است، اما در عین حال، از پرمصرف ترین اپلیکیشن های اندرویدی نیز به حساب می‌آید. این نرم افزار با استفاده از موقعیت جغرافیایی و همچنین مصرف مداوم داده، در پیدا کردن افراد مختلفی که در نزدیکی شما هستند کمک کرده اما از سوی دیگر، مصرف بالای باتری و خالی شدن سریع شارژ گوشی را در پی خواهد داشت.
 

3. اپلیکیشن های خبررسانی

قطعا نرم افزارهای خبررسانی ابزاری مهم برای به‌روز بودن شما هستند، اما از سوی دیگر، جزو پرمصرف ترین اپلیکیشن های اندرویدی نیز به حساب می‌آیند. برنامه هایی نظیر آخرین خبر و BBC News به طور مداوم در پس‌زمینه سیستم عامل شما در حال به‌روزرسانی خود بوده و در نتیجه، مصرف باتری زیادی را به دنبال خواهند داشت.
 

4. اپلیکیشن Outlook مایکروسافت

بله، اوت‌لوک نیز یکی از پرمصرف ترین اپلیکیشن های اندرویدی است. مایکروسافت تاکنون برنامه‌های اندرویدی زیادی را توسعه داده که یکی از محبوب‌ترین آنها، برنامه ایمیل Outlook است. اما متاسفانه، این نرم افزار به عنوان دهمین اپلیکیشن پرمصرف در لیست Avast قرار گرفته که باعث می‌شود کاربران در استفاده از آن تجدید نظر داشته باشند.
 

5. اپلیکیشن های Facebook و Messenger

بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، یکی از پرمصرف ترین اپلیکیشن های اندرویدی را ساخته و عرضه کرده است. اپلیکیشن های فیسبوک و مسنجر تقریبا بالاترین امتیاز را در این گزارش به خود اختصاص داده و بدین ترتیب، سریع‌تر از هر گزینه دیگری شارژ باتری گوشی و تبلت اندرویدی شما را خالی می‌کنند. اگر نگاهی به دسترسی‌های فیسبوک در قسمت تنظیمات اسمارت فون خود بیاندازید، متوجه خواهید شد که این لقب شایسته اپلیکیشن فیسبوک خواهد بود.
 

6. اپلیکیشن های پیش‌فرض سامسونگ

گوشی های سامسونگ معمولا به صورت پیش‌فرض چندین اپلیکیشن اختصاصی را درون خود جای داده‌اند که احتمالا شما از بسیاری از آنها استفاده‌ای نمی‌کنید. اما باید بدانید این برنامه‌ها در بک‌گراند گوشی همچنان فعال بوده و از شارژ باتری آن استفاده می‌کنند. نرم افزارهایی نظیر Samsung Link، Beaming Service for Samsung و WatchON سه مورد از پرمصرف ترین اپلیکیشن های اندرویدی سامسونگ هستند.
 

7. اپلیکیشن های استریمینگ موزیک و فیلم (مثل یوتیوب و آپارات)

اگر به پخش آنلاین موزیک یا فیلم بر روی گوشی یا تبلت خود علاقه دارید، باید بدانید اپلیکیشن های استریمینگ نظیر آپارات و یوتیوب، علاوه بر مصرف بیش از حد باتری، حجم اینترنت شما را نیز به سرعت خالی می‌کنند.
 

8. اپلیکیشن های مدیریت باتری (مثل lionMobi یا CleanMaster)

جالب است بدانید برنامه‌های مدیریت و بهینه‌سازی باتری و تمیزکننده سیستم یکی از پرمصرف ترین اپلیکیشن های اندرویدی محسوب می‌شوند. به عنوان مثال، برنامه  LionMobi توسط Avast جزو 10 اپلیکیشن اول قرار گرفته و AVG نیز برنامه CleanMaster را به عنوان نرم افزاری با مصرف بیش از حد باتری معرفی کرده است..


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mizanonline.ir