چرا باید پسورد های مختلف مان را هرچند وقت یکبار تغییر دهیم؟
برخی از افراد تمایلی به تغییر رمز عبور خود ندارند و یا وقت و حوصله انجام این کار نه چندان ساده را ندارند. در این مطلب دلایلی ارائه خواهیم داد که می تواند شما را برای انجام این کار تا حدودی متقاعد کند.

چرا باید رمزهای عبور خود را تغییر دهیم؟

معمولا بسیاری از کاربران تمایلی به تغییر رمز عبور ندارد و تنها از یک نرم افزار مدیریت کننده رمز عبور برای کنترل و ذخیره هر یک از رمزهای عبور خود استفاده می کنند و برای هر یک از حساب های کاربری یک رمز عبور متفاوت تعیین می کنند؛ اما باید به یاد داشته باشیم که ممکن است روزی تمام رمزهای عبور شما هک شوند و آن روز دیگر فرصتی برای تغییر رمز عبور ندارید.

تصور کنید که فردی بدهی های زیادی دارد؛ این فرد وقتی پاکتی را که به نظر می رسد، یک صورت حساب است، باز نمی کند. البته این افراد معمولا چنین پاکت هایی را دور نمی اندازند؛ اما آن ها را در گوشه ای می گذارند تا در فرصتی مناسب آن ها را بررسی کنند؛ اما ممکن است همین بی توجهی نه چندان مهم روزی برای شما دردسر ساز شود.

شاید با خود بگویید که رمزهای عبوری که تعیین کرده اید، از امنیت بالایی برخوردار است و هر کسی نمی تواند آن ها را هک کند. در ضمن تغییر رمزهای عبور قوی و پیچیده کار ساده ای نیست و اندکی زمان می برد؛ اما باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که ممکن است بی توجهی به مشکلات و نادیده گرفتن آن ها، در ابتدا باعث ایجاد یک آسودگی خاطر برای شما می شود؛ اما قطعا این بی توجهی در آینده پیامدهای خوبی به همراه نخواهد داشت. در حقیقت زمانی که از کنار مشکلات خود به سادگی عبور می کنید، آن ها به تدریج به مشکلات بزرگتری تبدیل می شوند و ممکن است روزی آن چنان گریبانگیر شما شوند که دیگر چاره ای برای رهایی از آن ها نداشته باشید.

البته گاهی اوقات هم ممکن است مشغله های دیگر ما باعث شوند که یک سری از کارهای مهم خود را به تعویق بیندازیم؛ اما می توانید کارهای خود را اولویت بندی کنید و کارهایی را که اهمیت کمتری دارد، در زمان دیگری انجام دهید. در ادامه مثالی را برای شما ذکر می کنیم که به شما برای درک بیشتر اهمیت تغییر رمزهای عبور خود، کمک می کند.

تصور کنید که در طول روز یا شب ها حوصله و وقت کافی برای مسواک زدن نداشته باشید. مسواک نزدن در کوتاه مدت مشکلی برای شما ایجاد نمی کند؛ اما قطعا پس از گذشت چند سال و یا حتی چند ماه مجبور می شوید به دندانپزشک مراجعه کنید. در چنین زمانی است که هم مجبور به پرداخت هزینه های زیاد دندانپزشکی هستید و هم باید درد زیادی را تحمل کنید.

کاری که ما باید انجام دهیم این است که رمز عبورهای خود را در زمانی مناسب تغییر دهیم؛ زیرا همانطور که گفتیم تغییر رمزهای عبور کار خیلی ساده ای نیست و کمی دردسر دارد؛ اما از سویی دیگر بی تفاوت بودن نسبت به تغییر رمزهای عبور هم موجب می شود اطلاعات حساب های کاربری ما شدیدا در معرض خطر قرار بگیرد و امکان دستیابی هکرها به اطلاعات حساس ما افزایش پیدا کند و حتی در برخی از موارد ممکن است مجبور شویم سیستم خود را به روز رسانی کنیم. در چنین مواقعی با مشکلاتی مواجه می شویم که مقابله با آن ها زمان بیشتری نسبت به تغییر یک رمز عبور می طلبد!


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir