فریب دادن فناوری اسکن عنبیه چشم گوشی با یک روش ساده
فناوری امنیتی اسکن چشمی سامسونگ که در اسمارت‌فون گلکسی S۸ مورد استفاده قرار گرفته‌ را می‌توان با عکسی از یک چشم و یک لنز طبی به راحتی فریب داد.

چطور فناوری اسکن عنبیه چشم به راحتی فریب می‌خورد؟

اسكنر عنبيه چشم فناوری امنيتي است كه مي‌توان از آن براي باز كردن قفل گوشي‌ها استفاده كرد و به ادعای شركت سامسونگ يك فناوری امنيتي غيرقابل نفوذ است اما محققان كلوب كامپيوتری كياس به راحتی توانسته‌اند اين سيستم را يا عكسی از چشم و يك لنز طبی فريب دهند و سامسونگ نيز در واكنش به اين خبر اعلام كرد از اين موضوع آگاهی داشته‌است.

محققان ابتدا چشم يك داوطلب را در سيستم امنيتی اسكن چشمي گوشی S8 سامسونگ ثبت كردند . سپس با كمك دوربين ديجيتال مجهز به ديد در شب فروسرخ از چشم داوطلب عكسبرداری كردند و عكس را چاپ كردند. سپس لنز طبی را روی عنبيه چشم عكس قرار دادند و اسكنر گوشی را در برابر آن گرفتند و گوشی به راحتی باز شد!

سامسونگ اعلام كرد كه اين سيستم مورد آزمايش‌های بسيار دشوار قرار گرفته تا از هر نوع تلاشی برای نفوذ به آن جلوگيری شود و در صورتی كه ضعفی در اين سيستم وجود داشته باشد كه تلاش‌های اين شركت را برای تامين امنيت به چالش بكشاند، به سرعت در صدد رفع آن برخواهيم آمد.

كاربران گوشی S8 علاوه بر اسكن چشم از گزينه‌‌های استفاده از رمز عبور، يا عددی محرمانه برای قفل كردن گوشي خود برخوردارند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: همشهری آنلاین