معرفی 10 نرم افزار ویژه ماه مبارک رمضان برای گوشی های هوشمند
با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان قصد داریم 10 نرم افزار و اپلیکیشن ویژه ماه رمضان را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن های ویژه ماه رمضان

با فرارسیدن ماه رمضان روزه‌داران ایرانی هم مثل دیگر مسلمانان جهان به مهمانی ویژه‌ای می‌روند؛ به یک ماه عبادت، دعا خواندن، پرهیز از خوردن و نوشیدن و...، اما یک ماه روزه‌داری مناسک خاصی دارد که اپلیکیشن‌ها می‌توانند یاریگر ما برای انجام دادن آن‌ها باشند. در این مطلب به معرفی اپلیکیشن هایی می‌پردازیم که هر کدام به طریقی روزه‌داری ما را تکمیل می‌کند.

ربنا

ربنا یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های مذهبی است؛ اپلیکیشنی که با آن می‌توانید اوقات شرعی شهرتان را روی موبایل خود داشته باشید. ربنا اپلیکیشن جامعی برای روزه‌داران است. نسخه صوتی و ترجمه دعاهای روزانه ماه رمضان، قبله‌نمای دقیق، مجموعه‌ای از دعاهای مختلف این ماه مبارک، احکام روزه و پاسخ سوال‌های شرعی درباره عبادت‌های ماه رمضان، ذکرشمار و پیام‌ها، زنگ‌ها و آهنگ‌های پیشواز مناسبتی از دیگر امکانات این اپلیکیشن هستند. علاوه بر این‌ها، ربنا رابط کاربری زیبایی دارد و کار با آن راحت و روان است.
 

آفاق تبیان – اذان گو

آفاق تبیان شما را از جستجوی اوقات شرعی بی‌نیاز می‌کند. حتی نیازی نیست شهر خود را به اپلیکیشن اعلام کنید: خود اپلیکیشن بر اساس موقعیت جغرافیایی ساعت‌های شرعی را به اطلاع شما می‌رساند و مثل رادیویی هوشمند از گوشی شما اذان پخش می‌کند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه‌تان از بین هفت موذن مختلف یکی را برای خود انتخاب کنید. با «آفاق» همچنین می‌توانید برای دعا‌ها و نمازهای مختلف آلارم تنظیم کنید تا برای مثال اپلیکیشن نیم ساعت قبل از اذان صبح به شما یادآوری کند که نماز شب بخوانید.
 

تغذیه رمضان

در ماه رمضان عادت‌های غذایی ما عوض می‌شود؛ دیگر مثل سابق سه وعده غذا نمی‌خوریم و باید عادت غذایی جدیدی پیدا کنیم تا بدن سالم‌تری داشته باشیم. در این شرایط، بیش از قبل باید به فکر تغذیه خود باشیم. اپلیکیشن تغذیه رمضان در این راه به کمک شما می‌آید. در این اپلیکیشن برنامه غذایی سی روزه برای ماه رمضان شما تهیه شده که سفره غذایی شما را متنوع‌تر می‌کند. طرز تهیه این غذا‌ها هم آموزش داده شده تا به سرعت بتوانید غذای هر روز را درست کنید. این غذا‌ها از لقمه‌های کوچک تا انواع آش و سوپ و غذاهای برنجی مناسب ماه رمضان را شامل می‌شود. نکته دیگر درباره این اپلیکیشن توصیه‌های غذایی و نکات مفیدی است که با رعایت کردنشان در کنار روزه‌داری بدن سالم‌تری خواهید داشت.
 

مفاتیح الجنان

مفاتیح الجنان فقط مخصوص ماه رمضان نیست و خوب است همیشه در گوشی همراهتان داشته باشید. این اپلیکیشن محبوب‌ترین اپلیکیشن مجموعه دعاهای مفاتیح الجنان است که علاوه بر تمام دعاها، منتخبی از سوره‌های قرآن، مجموعه‌ای از اعمال ماه‌های مختلف قمری (از جمله رمضان)، مجموعه‌ای از زیارت‌ها و حواشی مفاتیح الجنان را هم طبقه‌بندی کرده است. در شب‌زنده‌داری شب‌های قدر این اپلیکیشن تمام دعاهای مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد.
 

انواع حلوای ویژه ماه رمضان

شیرینی‌هایی مثل زولبیا، بامیه و حلوا اجزای جدانشدنی سفره‌های افطارند. این اپلیکیشن به‌طور تخصصی به حلوا و انواع آن می‌پردازد و دستور پخت هر کدام را به شما آموزش می‌دهد. اگر می‌خواهید در طول یک ماه حلواهای متنوع سر سفره افطار داشته باشید، این اپلیکیشن را نصب کنید و از تنوع حلوا‌ها شگفت‌زده شوید؛ حلواهایی که اتفاقا پختنشان به هیچ وجه سخت نیست.
 

قرآن صوتی حبل المتین

قرآن صوتی حبل المتین یکی از جامع‌ترین اپلیکیشن‌های قرآن است. در این اپلیکیشن متن تمام سوره‌ها با ۲۷ ترجمه مختلف، ۱۵ ترتیل، ۹ تفسیر و ۳ ترجمه گویا در اختیار شما قرار گرفته است. هم‌زمان با تلاوت قرآن متن آیات خوانده می‌شود و ترجمه آن به صورت زیرنویس پخش می‌شود. این اپلیکیشن کاملا با اندروید هماهنگ است و به بهترین شکل آیات قرآن را در گوشی شما نمایش می‌دهد. دیگر امکان این اپلیکیشن، که به خصوص در ماه رمضان به کار می‌آید، امکان شرکت در ختم قرآن آنلاین است. البته می‌توانید برای خودتان هم برنامه شخصی ختم قرآن تعریف کنید.
 

سحر خیز

برای برخی از روزه‌داران سخت است که صبح زود پیش از اذان صبح از خواب بیدار شوند و به عبادت بپردازند. اپلیکیشن سحرخیز درواقع یک زنگ هشدار است که برای توقف زنگ شما را مجبور می‌کند کارهایی مثل روشن کردن چراغ، تکان دادن گوشی یا اسکن کردن بارکد را انجام دهید. با این کار‌ها قطعا خواب از سر شما می‌پرد. ضمنا با استفاده از این اپ می‌توانید از اوقات شرعی شهر خود و زمان اذان مطلع شوید.
 

شبکه مجازی ختم آنلاین قرآن کریم

از جمله عباداتی که در ماه رمضان بر آن تاکید شده است ختم قرآن کریم است. اگر فرصت شرکت در جلسات حضوری ختم قرآن را ندارید با نصب این اپ می‌توانید به صورت مجازی با سایر اعضای این شبکه قرآن کریم را ختم کنید.
 

ذکر شمار

ذکر شمار برنامه‎‌ای است که شما را از نگرانی فراموش کردن ذکرهای‌تان در می‌آورد. در این برنامه انواع ذکرهایی مستحبی وجود دارد تن‌ها کار لازم انتخاب یکی از این ذکر‌ها است خود برنامه بر اساس زمانبندی که برای آن تعیین می‌کنید به شما یادآور می‏‌شود که ذکرهای لازم را بخوانید.
 

اذان‌گو – برای آیفون

اذان‌گو اولین اپلیکیشن پخش اذان برای آی‌اواس است. با این برنامه می‌توانید هر جایی که هستید با استفاده از سیستم جی‌پی‌اس اذان را با صدای موذن‌های مختلف بشنوید، با نزدیک شدن به زمان قضای نمازهای پنج‌گانه نوتیفیکیشن دریافت کنید یا در اوج گرسنگی بفهمید چند ساعت دیگر به اذان مانده است. این اپلیکیشن همچنین تقویم تمام روزهای سال و قبله‌نمای دقیق هم دارد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: gsm.ir