بهترین اپلیکیشن ها برای تماس صوتی رایگان
میخواهیم بهترین اپلیکیشن های موجود که تماس صوتی رایگان ارائه  می دهند را معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه شوید.

معرفی اپلیکیشن هایی برای تماس صوتی

احتمالا تا به امروز حداقل یک بار از تماس رایگان اینترنتی اپلیکیشن های پیام رسان استفاده کرده اید.

این قابلیت موضوع چندان جدیدی نیست و اپلیکیشن های متعددی این ویژگی را به کاربران ارائه می دهند ولی در این میان، تنها تعداد انگشت شماری از این اپلیکیشن ها، تماس صوتی باکیفیتی به کاربران ارائه می دهند و بسیاری نیز با قطع و وصل های مداوم و نویز بالا، کاربران را آزار می دهند. البته نمی توان از این امر چشم پوشی کرد که دنیا به سمت استفاده از اپلیکیشن های OTT پیش می رود و آینده از آن این اپلیکیشن هاست، در واقع نگاهی به روندهای چند سال اخیر فناوری نشان می دهد که در آینده، تماس عادی تلفن همراه نیز به سرنوشت پیامک دچار خواهد شد اگرچه دلیل سرعت پایین تر این جایگزینی در ایران را شاید بتوان به سرعت و کیفیت پایین تر اینترنت نسبت داد که البته به تدریج در حال رفع شدن است، ولی حتی امروزه نیز در بسیاری موارد نظیر تماس های طولانی مدت و یا بین المللی، مطمئنا استفاده از اپلیکیشن های تماس صوتی، بسیار ارزان تر و باکیفیت تر خواهند بود.

از طرف دیگر در چند وقت اخیر با ارائه امکان تماس صوتی در تلگرام و از طرف دیگر فیلتر شدن آن، بحث تماس صوتی رایگان دوباره بر سر زبان ها افتاد. حال با توجه به این شرایط و توجه بسیاری از کاربران به این اپلیکیشن ها، در این نوشتار، برترین اپلیکیشن برای تماس صوتی رایگان را بررسی خواهیم کرد و بهترین آن ها را معرفی خواهیم کرد.

Whatsapp (امتیاز 8 از 10)

واتس آپ در بسیاری از نقاط جهان، محبوبترین اپلیکیشن پیام رسان محسوب می شود و کاربران این اپلیکیشن به بیش از 1 میلیارد نفر می رسد. واتس اپ به لحاظ سرعت و دقت و رابط کاربری جزو برترین هاست و تعداد کاربران این اپلیکیشن نیز شاهدی بر این مدعاست. در زمینه تماس صوتی بر اساس بررسی های صورت گرفته، میزای دیتای مصرف شده در هر 1 دقیقه تماس این اپلیکیشن 700 تا 800 کیلوبایت است که نسبت به رقبا کمی بیشتر است همچنین در تماس هایی که با واتس اپ برقرار کردیم اگرچه قطعی در کار نبود ولی کیفیت تماس در حد متوسط ارزیابی شد. در هر صورت واتس اپ فعلا یکی از برترین پیام رسان هایی است که می توانید با آن تماس های صوتی رایگان را تجربه کنید.


Wispi (امتیاز 9 از 10)

ویسپی به لحاظ تعداد کاربران به نسبت سایر اپلیکیشن های رقیب هنوز در ابتدای راه قرار دارد، ولی با توجه به امکانات بسیار جذاب و فعالیت های ویژه این اپ در ایران، در لیست ما وارد شده است. این اپلیکیشن به لحاظ سرعت و رابط کاربری در جایگاه خوبی قرار دارد، اما چیزی که آن را متمایز می کند امکان تماس صوتی آن است. با بررسی های ما، میزان مصرف دیتای این اپلیکیشن در هر دقیقه تماس حداکثر 600 کیلوبایت است که در جایگاه متوسطی قرار می گیرد، اما با کاهش سرعت شما، ویسپی به صورت اتوماتیک مصرف دیتای شما را کاهش خواهد داد. اما به لحاظ کیفیت تماس ، ویسپی بسیار خوب عمل کرد و کیفیت تماس ها در بررسی های ما بسیار عالی ارزیابی شد. نکته مهم در مورد ویسپی امکان تماس حتی با کسانی است که ویسپی را در گوشی خود ندارند، در واقع با ویسپی شما می توانید با خط ثابت و موبایل نیز تماس بگیرید و نکته جالب تر اینکه تماس از ایران با چندین کشور نیز در این اپلیکیشن رایگان است، ویژگی که در سایر اپلیکیشن های بزرگ نظیر تلگرام و واتس اپ دیده نمی شود. به طور کلی کیفیت تماس بسیار خوب و امکانات متعدد باعث شده است که ویسپی در لیست ما امتیاز بسیار خوبی کسب کند.


Telegram (امتیاز 7 از 10)

تلگرام با حدود 100 میلیون کاربر فعال در جهان، محبوب ترین پیام رسان در کشورمان است. رابط کاربری ساده و زیبا، امکانات متعدد و سرعت بسیار بالا از ویژگی های اصلی این اپلیکیشن است. انتشار ویژگی تماس صوتی تلگرام در ایران با سر و زیادی بسیاری همراه بود زیرا تنها چند روز پس از ارائه، این ویژگی توسط نهادهای قضایی کشور فیلتر شد. جدای این امر، با بررسی های ما، میزان مصرف دیتای هر دقیقه تماس با تلگرام، بین 300 تا 400 کیلوبایت است که البته با انتخاب گزینه use Less Data در تنظیمات تلگرام می توانید حج مصرفی خود را کاهش دهید که البته تاثیر منفی بر کیفیت تماس شما خواهد داشت. همچنین کیفیت تماس نیز با ارزیابی های ما خوب ارزیابی شد و هیچ گونه قطعی در تماس ایجاد نشد. اما به هر حال با توجه به فیلتر شدن آن در ایران و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه، امتیاز این اپ را در لیست ما بسیار کاهش می دهد.


Viber (امتیاز 6 از 10)

زمانی در کشورمان، وایبر مهمترین و پرطرفدارترین پیام رسان محسوب می شد، اما بعد از مشکلات ایجاد شده برای اپ و کوچ مردم به تلگرام، وایبر تقریبا فراموش شد و جایگاهش را در کشورمان کاملا از دست داد. وایبر به لحاظ رابط کاربری و سرعت در جایگاه بسیار خوبی قرار می گیرد و از تماس صوتی و تصویری نیز پشتیبانی می کند، با این وجود در چند وقت اخیر کاربران این اپلیکیشن از باگ های متعدد آن ناراضی بوده اند. کیفیت تماس های این اپ در هر متوسط ارزیابی شد و در هر دقیقه تماس حدود 500 کیلوبایت دیتا مصرف می کند. اما عاملی که از امتیاز وایبر می کاهد همانند تلگرام مشکلات در دسترسی به این اپلیکیشن است، زیرا شما برای ثبت نام احتمالا به ابزارهای تغییردهنده آی پی نیاز خواهید داشت. همچنین با وایبر نیز همانند ویسپی می توانید با خطوط ثابت تماس بگیرد ولی خوب همچون ویسپی مقاصد رایگان ندارد و باید بسته خریداری کنید که مشکلات خاص خود را برای ما ایرانیان دارد.


Skype (امتیاز 7 از 10)

اسکایپ یکی از قدیمی ترین و بهترین اپلیکیشن ها برای برقراری تماس صوتی است. اگرچه در چند وقت اخیر مشکلات زیادی از جمله کرش های پیاپی و باگ های متعدد در این اپلیکشن شاهد بودیم ولی هنوز تماس صوتی آن با کیفیت و مناسب است. نقطه ضعف اسکایپ در مصرف دیتای بالای آن است، به طوریکه در هر دقیقه تماس اسکایپ حدود 900 کیلوبایت دیتا مصرف کرد که مقدار بسیار زیادی است. البته امکانات متعدد اسکایپ همچون کنفرانس صوتی و تصویری و امکان تماس با خطوط ثابت و موبایل و امکان دریافت شماره اختصاصی، همچنان آن را در دسته اپلیکیشن های بسیار خوب برای تماس صوتی قرار می دهد، که البته بسیاری از این امکانات به دلیل هزینه آن برای ایرانیان چندان نیز کاربردی نیست.


Tango (امتیاز 6 از 10)

تانگو اگرچه مدتی در ایران به واسطه امکانات متعدد آن محبوب بود ولی روز به روز از تعداد کاربران آن نه تنها در ایران، بلکه در جهان کاسته می شود، که بیشتر به دلیل رقبای قدرتمند آن و پیچیده شدن اپلیکیشن به دلیل امکانات و ویژگی های متعدد آن است، همچنین باید تبلیغات را در هر بخشی از این اپلیکیشن تحمل کنید. در تماس های ما از طریق تانگو، کیفیت کمی از متوسط بالاتر بود و به ازای هر دقیقه تماس، حدود 650 کیلوبایت دیتا مصرف شد. همچنین تانگو امکان تماس با خطوط ثابت و موبایل را نیز فراهم می آورد که البته نیازمند پرداخت هزینه است.


شما در حال حاضر از چه اپلیکیشنی برای تماس صوتی استفاده می کنید؟ و به نظرتان جای چه اپلیکیشنی در این لیست خالی است؟


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: gsm.ir