ساده ترین روش برای جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل
براساس تحقیقات صورت گرفته پیاده روی سریع از زوال عقل و الزایمر جلوگیری می کند.

با پیاده روی، عاقل بمانید!

یک مطالعه نشان می دهد تنها 25 دقیقه پیاده روی در روز می تواند از ابتلا به زوال عقل پیشگیری کند.

محققان کانادایی وضعیت یک گروه 38 نفره مبتلا به اختلال شناختی عروقی - دومین علت شایع ابتلا به زوال عقل پس از الزایمر- را پیگیری کردند و دریافتند افرادی که بالغ بر 3 ساعت در هفته پیاده روی کمی تند داشتند، عملکرد مغزی بهتری یافتند و پس از شش ماه، زمان های واکنش و سایر علائم عملکرد مغزی نیز در آنها بهبود پیدا کرد.

به گفته این محققان، مطالعه جدید همچنین نشان می دهد پیاده روی سریع و منظم در وهله اول می تواند احتمال ابتلا به اختلال شناختی عروقی را کاهش دهد.
مغز اندامی است که به سوخت و ساز زیاد نیاز دارد و برای رساندن مواد مغذی ضروری و اکسیژن به بافت های آن، به جریان خون فراوانی نیاز دارد.

لیو - آمبروز محقق دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور و تیم تحقیق، بطور تصادفی 38 سالمند مبتلا به اختلال شناختی عروقی خفیف را در دو گروه قرار دادند.
یک گروه برنامه آموزشی هوازی را دنبال می کرد که شامل 3 جلسه پیاده روی یک ساعته در هفته به مدت 6 ماه بود و گروه دیگر مراقبت های متعارف را دنبال کردند.

علاوه بر این، به هر دو گروه اطلاعاتی درباره اختلال شناختی عروقی و نکاتی برای پیروی از یک رژیم غذایی سالم ارائه شد.

پیش از شروع برنامه ورزشی و در آخر 6 ماه همه شرکت کنندگان اسکن های کاربردی از مغز نیز داشتند و آزمایش های دیگری هم برای سنجش میزان فعالیت های عصبی و توانایی شناختی از آنها به عمل آمده بود.

افرادی که در گروه تمرینات هوازی بودند، در آزمایش های شناختی واکنش بهتری در خصوص مدت زمان واکنش داشتند و تغییراتی در فعالیت مغزی انها رخ داد که بیشتر به مغز سالم شباهت دارد در حالی که در گروه دیگر این تغییرات وجود نداشت.

به گفته لیوم-آمبروز، تایید این یافته ها به مطالعات بیشتری نیاز دارد، اما ورزش ظاهرا راهبردی نویدبخش برای رسیدن به سلامت شناختی در میانسالان است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir