گلکسی نوت ۸ یا آیفون ۸؟ کدام بهتر است؟
قصد داریم به مرور و بررسی نوت 8 و آیفون 8 بپردازیم, در ادامه با ما همراه شوید.

نوت ۸ در برابر آیفون ۸؛ برنده کیست؟!

پرچمدارانی پر مدعا بزودی از راه می رسند و اگر بنا را بر آنچه بر حسب شایعات از این واقعه انتظار داریم بگذاریم، یقینا شاهد جدال زیبایی خواهیم بود که جای خالی اش در سال های اخیر دنیای تکنولوژی به وضوح حس می‌شد. نوت ۸ در برابر آیفون ۸؛ برنده کیست؟!

از عضو جدید خانواده نوت شروع می کنیم؛ هشتمین عضو از این خانواده نامدار قرار است بازی را برای آبروی از دست رفته این خانواده عوض کند و حتی راستش را بخواهید، این روزها سری نوت است که پرچمدار حقیقی سامسونگ است و نه سری اس. اس ۸ انبوهی از نوآوری و زیبایی است و اتفاقا همین نوآوری است که پاشنه آشیل آن است. چراکه اگرچه افتخاراتی همچون صفحه نمایش بدون حاشیه، نسبت تصویر عجیب اما چشم نواز، دکمه خانه نرم افزاری اما حساس به فشار و البته ظاهر و شمایلی فوق العاده نصیب اس۸ و اس ۸ پلاس شده است، اما پختگی همه این ویژگی ها را در نوت ۸ خواهیم دید و این پختگی و آن جبران مافات فاجعه نوت ۷ در زمینه باتری و آتش گرفتنش است که نوت ۸ را به مهمترین دستگاه اندرویدی پیش رو بدل می سازد.

در سوی دیگر میدان، اوضاع برای آیفون اگرچه کاملا متفاوت، اما از حیث حساسیت کاملا مشابه اوضاع سامسونگ است. چراکه محصول بعدی، آیفون ۸ باشد یا هر نام دیگری داشته باشد، نماینده و اعتبار دهمین سال از حیات خانواده آیفون شرکت اپل است. البته علت این حساسیت به همین جا نیز ختم نمی شود و در ادامه بیشتر از ماجراهای این آیفون آتی حرف خواهیم زد؛ با ما همراه باشید!

با نگاهی به زمین بازی سامسونگ می‌توان به این اعتقاد رسید که خود اس ۸ و محبوبیتش بزرگترین تیزر تبلیغاتی برای نوت ۸ است. تیزر تبلیغاتی ای که ما را از وجود بدنه ای زیبا و لبه هایی مسحور کننده و سایر ویژگی هایی که می‌دانیم در نوت ۸ با خبر کرد. هنوز دو ماه تا معرفی این پرچمدار مانده و امیدواریم سامسونگ در این مدت، دست به بهبود های بیشتری در این دستگاه بزند. آیا وقت آن نرسیده که سنسور اثر انگشت را در ترکیب با صفحه نمایش ببینیم؟ نمی دانیم! امیدواریم اینکه شرکتهای چینی برای معرفی چنین قابلیتهایی چشم به دهان شرکتهای بزرگ نیستند، تلنگری برای سامسونگ باشد.

و اما کمی درباره مشخصات سخت افزاری نوت ۸ بگوییم. گلکسی نوت ۸ در دو مدل، از پردازنده های Exynos 8895 و اسنپ دراگون ۸۳۵ که هر دوی آنها را در اس ۸ دیده بودیم استفاده خواهد کرد. ۶ گیگابایت رم و دوربین دوگانه با لرزش گیرهای اپتیکال مجزا از سایر مشخصات احتمالی این دستگاه خواهد بود. البته فراموش نکنید که قلم های S-Pen یار همیشگی دستگاه های سری نوت هستند و خوبی های روز افزون آنها نیازی به بازگویی ندارد.


از جبهه اپل چه خبر؟

نوبتی هم که باشد، نوبت صحبت از آیفون ۸ است. حساسیت های پیرامون آیفون ۸ یا هر نام دیگری که داشته باشد از زوایای مختلفی قابل بررسی است. اول آنکه نماینده اپل در دهمین سال از فعالیت آیفون هایش را خواهیم دید و این به خودی خود عنوان کمی برای وارد کردن استرس به اپل نیست! سپس آنکه تمرکز بالای سامسونگ بر نوت ۸ که رقیب آیفون ۸ است نیز به تنهایی دلیل بزرگی است تا اپل اهتمام بیشتری به محصول آینده اش بورزد.

از زاویه ای دیگر، صحبت از طراحی است. با خودمان صادق باشیم؛ آیا آیفون ۷ یک آیفون جدید بود؟ طرفدار چند آتشه اپل باشید یا متنفر از آن، باید بدانید که ما از سال ۲۰۱۴ تا کنون تفاوتی در طراحی آیفون های شرکت اپل نمی‌بینیم و این یک حقیقت است؛ حتی اگر از جابجایی خط آنتن یا تغییر فرم دوربین به عنوان یک تحول شگرف نام ببرید! البته این ماجرا روند طبیعی شرکت اپل است و چندان هم قرار نیست خرده سنگینی به آن بگیریم، و حال نیز بر اساس همین روند طبیعی است که می‌گوییم موعد تغییر طراحی آیفون فرا رسیده است؛ مهمتر آنکه دوباره بر همین اساس، این طراحی جدید دو سه سالی مهمان چشمان ما خواهد بود و این است که بر اهمیت آیفون بعدی خواهد افزود. تفاوت سن و سال طراحی آیفون ۷ و گلکسی اس ۸ همین الان نیز مشهود است و این درس خوبی برای اپل است تا تحولی به یاد ماندنی در طراحی محصولاتش ایجاد کند.

بیایید کمی از آنچه در آیفون بعدی خواهیم دید بگوییم. راستش را بخواهید، هنوز هم مشخص نیست که شاهد چند آیفون خواهیم بود یا آنها چه نامهایی خواهند داشت. اما صفحه نمایش بدون حاشیه، سنسور اثر انگشت ترکیب شده با صفحه نمایش، لمس سه بعدی، شارژ بی سیم، باتری بزرگتر، حداقل ۳ گیگابایت رم و دوربین دوگانه ویژگیهایی هستند که می توانیم توقع دیدنشان را داشته باشیم.


پیروز کدام است؟

مشخصات هر دو پرچمدار میدان را مرور کردیم و از حساسیت های خاص هر یک سخن گفتیم. طرفدار اپل، آیفون خواه است و طرفدار سامسونگ، سنگ نوت را به سینه می زند، اما با داغ تر شدن این بازی، طبیعتا بخشی از همین هواداران دو آتشه را به زودی در حال دو دوتا چهار تا کردن مشخصات و تفاوت های این دو پرچمدار بنام خواهیم دید.

به عنوان سخن پایانی بد نیست بدانید که شخصیت های جذاب داستان ما به شدت نان خور جذابیتشان هستند و بیش از هر چیزی به خالی کردن حساب بانکی تان علاقه مندند! چراکه اگر دستگاه های لوکس محدود شرکت های متفرقه را در نظر نگیریم، نوت ۸ و آیفون ۸ با محدوده قیمتی ۹۹۹ دلار از گرانترین انتخاب های موجود بازار تلفن همراه خواهند بود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir