پارچه ای که 5 برابر از فولاد مقاوم تر است!
محققان موفق به تولید ژلی مانند یک پارچه شده اند که 5 برابر از فولاد مقاوم تر است!

با ساخت این پارچه, جلیقه های ضد گلوله متحول می شوند

محققان موفق به ساخت ژلی شده‌اند که به گفته آنها از مقاوتی به اندازه فلز و انعطاف‌پذیری به اندازه ژله برخوردار است و می‌تواند روند ترمیمی و سالخوردگی بدن انسان را متحول سازد.

اين ماده در نگاه اول شبيه به باند پانسمان است اما محققان ژاپنی دانشگاه هوكايدو كه آن را ابداع كرده‌اند می گويند مقاومت آن پنج برابر بيشتر از فولاد كربنی است.

اين پارچه مقاوم و انعطاف‌پذير تركيبی از هيدروژل و فيبرهای شيشه‌ای است. اين تركيب ويژه باعث شده تا مقاومت آن،‌ براساس ميزان انرژی مورد نياز برای تخريب هريك از تركيبات، افزايش پيدا كرده و ماده 100 برابر مقاوم‌تر از هيدروژل‌ها و 25 برابر قويتر از فيبرهاي شيشه‌ای شود.

محققان دانشگاه هوكايدو طي سه سال گذشته درتلاش براي ابداع اين ماده بوده‌اند و معتقدند مقاوم‌ترين ماده‌اي كه تاكنون انسان به آن دسترسي پيدا كرده را ابداع كرده‌اند.

به اعتقاد آنها اين هيدروژل مقاوم شده با فيبرهاي شيشه‌اي را مي‌توان براي ايجاد زيست‌موادي مانند اندام‌هاي مصنوعي با توانايي مقاومت در برابر مصرف روزانه مورد استفاده قرار داد. برای مثال می توان از اين ماده برای ساخت غضروف‌های مصنوعی استفاده كرد كه معمولا به صورت طبيعی در معرض فرسايش زيادی قرار دارد.

از ديگر كاربرد‌های اين ماده،‌توليد لباس‌های ورزشي، كلاه‌های ايمني و جليقه‌های ضد‌گلوله‌ است، زيرا محققان معتقدند اين ماده مقاومت بسيار خوبی در برابر گلوله خواهد داشت.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir