خطری که از بیخ گوش ۱ میلیارد گوشی از آیفون تا گلکسی رد شد
در کنفرانس سالانه هکرهای کلاه سیاه یک هکر توانست تراشه وای فای برادکام که روی یک میلیارد گوشی است را به راحتی هک کند.

هک کردن تراشه وای فای گوشی

« Nitay Artenstein » در کنفرانس سالانه هکرهای کلاه سیاه توانست تراشه وای فای برادکام که روی یک میلیارد گوشی است را به راحتی هک کند.

تا اوایل جولای امسال بیش از 1 میلیارد گوشی مجهز به تراشه وای فای برادکام / Broadcom از سری BCM43xx در خطر هک شدن قرار داشتند تا اینکه اپل و سایر سازندگان حفره امنیتی مذکور را پوشاندند و «نیتای» راز آن را در کنفرانس امنیتی در لاس وگاس چند روز پیش فاش ساخت.

اما سوال اینجاست که آیا «دوباره نوشتنِ» فرم ور/ firmware که توسط «نیتای» روی تراشه برادکام انجام شد؛ آخرین نمونه از این دست هک کردن است؟

واقعیت این است که بسیاری از هکرهای شرکت کننده در کنفرانس blackhat تایید کردند که سطح بعدی هک در دنیای زیرزمینی هکرها، هکِ firmware است که می تواند بسیاری از ابزارهای الکترونیکی موجود در بازار را مورد تهدید قرار دهد کاری که سازمان‌های امنیتی در حال انجام آن بدون سر و صدا هستند.

به گفته کارشناسان، ممانعت از اجرا شدن دیتای کارخانه‌ای به صورت غیر قانونی با تعریف پروتکلهایی مانند ASLR و DEF باید بیشتر مورد توجه سازندگان قرار گرفته و راه بستن آن را قبل از سوء استفاده تعیین کنند.

کاری که نیتای در کنفرانس کرد گوشی‌هایی مانند آیفون، گلکسی اس 3 تا اس 8، نکسوس، نوت سامسونگ را به راحتی قابل هک ساخت و هشداری بود تا سازندگان روی مبحث امنیت تراشه بیش از پیش کار کنند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir