کشف علت کابوس دیدن در زمان خواب! + پیشنهاد برای جلوگیری از کابوس
 محققان انگلیسی توصیه می کنند، افراد برای پیشگیری از دیدن کابوس، شب ها بیش از 9 ساعت نخوابند

شب ها بیشتر از 9 ساعت نخوابید

افراد اغلب پس از وقایع ناراحت کننده، کابوس می بینند و بیشتر تحقیقات در حوزه کابوس های شبانه، بر روی افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) متمرکز است.
با این حال، بسیاری از افراد که در این دست جای نمی گیرند نیز، از مشکل دیدن کابوس های شبانه رنج می برند.

محققان دانشگاه آکسفورد به سرپرستی استفانی رک، بزرگترین مطالعه در حوزه کابوس های شبانه در بین عموم مردم را انجام دادند.

در این مطالعه، از طریق تبلیغات در رسانه ها و پایگاه های اطلاعاتی، افراد علاقه مند به حضور در یک مطالعه گسترده در حوزه خواب، دعوت به همکاری شدند. از 846 داوطلب خواسته شد که به صورت آنلاین به پرسشنامه ای پاسخ دهند.

در این پرسشنامه، در مورد تعداد دفعات دیدن کابوس در طول دو هفته گذشته و میزان بد بودن کابوس ها، سوالاتی مطرح شد.

از طریق پاسخ به این سوالات، نمره کلی «مقیاس شدت کابوس» مشخص شد. همچنین از هر داوطلب در مورد اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و سایر جنبه های زندگی مانند تجربه طلاق، مشکلات قانونی، نگرانی ها، مصرف الکل و میزان خواب سوال شد.

محققان دریافتند، نگرانی در مورد آینده یا انجام کارهای اشتباه، با فرکانس و شدت کابوس ها در ارتباط است. نگرانی قبل از خواب، تأثیر مستقیم بر محتوای منفی خواب گذاشته و احتمال دیدن کابوس را افزایش می دهد.

نتایج این یافته ها تقریبا منطبق با این ایده هستند که رویاها، منعکس کننده تجربیات زندگی افراد در بیداری هستند و نگرانی ها در طول روز، در کابوس ها خود را نشان می دهند.

در عین حال، محققان ارتباطی بین وقوع کابوس ها و مدت زمان خواب شبانه بیش از 9 ساعت کشف کردند. به گفته رک، خواب شبانه طولانی تر، مدت زمان خواب REM (نخستین چرخه خواب) را افزایش می دهد؛ این زمانی است که بیشتر کابوس ها در آن شکل می گیرد.

به گفته محققان، بررسی ارتباط میان نگرانی ها، کابوس های شبانه و خواب زیاد به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. در عین حال، تأثیر مواد غذایی (مثل خوردن پنیر) بر دیدن کابوس هنوز مشخص نشده است.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: jamejamonline.ir