به این دلیل مهم شمع های روی کیک را فوت نکنید
محققان معتقدند فوت کردن شمع های کیک تولدتعداد باکتری های روی کیک را 14 هزار برابر می کند

نکته ای عجیب درباره فوت کردن شمع تولد

یکی از رسومات قدیمی که در همه کشورها انجام می‎شود فوت کردن شمع روی کیک تولد است. بعضی‎ها می‎گویند این سنت از زمان یونان باستان وجود داشته است. بعضی هم آن را مربوط به قرن ۱۸ و شروعش را از آلمان می‎دانند.

بر اساس مطالعاتی جدید فوت کردن شمع‎های یک کیک تولد میزان باکتری‎های موجود روی کیک را ۱۴۰۰۰ برابر می‎کند.

پروسه‎ای که محققان برای رسیدن به نتیجه طی کردند هم جالب بود. اول آن‎ها یک کیک مصنوعی با استفاده از فوم پلی استایرن ساختند. بعد از آن لایه‎ای از فویل روی آن پوشاندند و شمع‎ها را روی آن قرار دادند. از برخی از داوطلبان و شرکت‎کنندگان در این آزمون خواستند کمی پیتزا بخورند و شمع را فوت کنند.

البته به غیر از پیتزا ۱۱ نوع خوراکی دیگر هم به داوطلبان داده شد که در توضیح تحقیق به جزئیات آن اشاره نشده است. در نتیجه این آزمایش مشخص شد که خوردن هر نوع غذا مقدار باکتری اضافه شده به سطح کیک را به اندازه‎ای خاص افزایش می‎دهد و البته میانگین آن ۱۴ هزار برابر است.

خب این یعنی چه؟ دیگر مراسم تولد نگیریم؟ یا کیک فوت نکنیم؟ نه … این باکتری‎ها معمولا باعث بیماری نمی‌‏شوند و این مطلب فقط برای اطلاع شما از مقدار باکتری‎ای که با فوت کردن شمع روی کیک اضافه می‌‏شود، ارائه شد.

یکی از محققان این آزمون مدعی شده باکتری‎های روی کیک معمولا باعث بیماری نمی‌‏شوند و تنها در مواردی خاص که فرد مریضی واگیردار داشته باشد می‌‏تواند احتمال ابتلا به بیماری را افزایش دهد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: derang.ir