انسان فقط 1درصد میکروب های بدنش را شناخته و 99درصد ناشناخته مانده اند
محققان دانشگاه استنفورد طی انجام یک پژوهش جدید دریافتند که 99 درصد از میکروب‌های موجود در بدن انسان هنوز هم ناشناخته هستند.

بشر فقط یک درصد میکروب‌های بدن خود را کشف کرده است!

تعداد زیادی از میکروب‌ها در بدن انسان سکونت داشته که علم اطلاعات بسیار کمی درباره اغلب آنها دارد.
در واقع، تحقیقات جدید استنفورد در مورد قطعات خارجی دی.‌ان.‌ای DNA که در بدن انسان در گردش است، نشان می‌دهد که 99 درصد از میکروب‌های موجود در داخل بدن ما برای علم کاملا ناشناخته هستند.

این کشف ابتدا به صورت تصادفی و زمانی که این تیم روش‌های کم تهاجمی را برای پیش بینی اینکه بدن بیمار یک اندام پیوندی را رد می‌کند یا خیر، به دست آمد.
محققان به جای تجربه کاملا ناخوشایند نمونه‌برداری از بافت، از یک آزمایش خون ساده برای این کار استفاده کردند.

ایده این کار اساسا به این دلیل پدید آمد که اگر آنها قطعاتی از دی.‌ان.‌ای اهدا کننده عضو را در خون بیمار مشاهده می‌کردند، می‌توانست دلیل مناسبی برای رد پیوند باشد.
این تکنیک در کنار مزایایی که برای تشخیص رد پیوند داشت، توانست بینش‌هایی را در مورد میکروبیوم شخص (هزاران باکتری، ویروس و دیگر میکروبهایی که در سراسر بدن زندگی می‌کنند) ارائه دهد.

این تیم دریافتند که از تمام دی.‌ان.‌ای‌های غیر انسانی که در بدن فرد شناور بودند، 99 درصد از آنها در پایگاه‌های موجود ژنتیکی هیچ مشابهی ندارند.
این تیم سپس تصمیم به طبقه‌بندی تعداد زیادی از این دی‌.ان‌.ای‌های ناشناخته کرده و دریافتند که اکثر آن متعلق به یک گروه عمومی به نام پروتئوباکتریایی است که "اشریشیا کلی" ( E.coli ) و "سالمونلا " (Salmonella) همراه با بسیاری دیگر در شمار آن قرار دارند.

با این که بسیاری از میکروب‌ها در بدن انسان زندگی می کنند، جای تعجب نیست که علم تاکنون نتوانسته است تا همه آنها را شناسایی کند و محققان می‌گویند که طی سالیان اخیر توجه دانشمندان بیشتر معطوف به چند گونه جالب توجه بوده است.

گام بعدی این محققان استفاده از این تکنیک بر روی میکروبیوم حیوانات دیگر برای شناسایی ویروس‌هایی است که می‌تواند به طور بالقوه به انسان منتقل شده و موجب بیماری‌های پاندمی(همه گیر) مانند آنفلوانزای مرغی و آنفلوانزا با منشا خوکی شود.

این پژوهش در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir