وقتی که گوگل مجبور به عذرخواهی از ژاپنی ها شد
نیمی از کاربران ژاپنی به مدت چند ساعت نتوانستند از اینترنت مثل همیشه استفاده کنند چرا که تنظیمات غلط در گوگل باعث قطعی نیمی از آنها شد.

عذرخواهی گوگل از مردم ژاپن

گوگل به دلیل دادن آدرس غلط به کاربران اپراتورهای اینترنتی NTT و KDDI معذرت خواست.

نیمی از کاربران ژاپنی روز جمعه روی وب خود به ناکجاآباد متصل شده و دچار کندی در سرعت اینترنت شدند چرا که اشتباهی پروتکل موسوم به BGP به پسوند ورایزون تغییر مسیر می داد و این موضوع باعث شد تا نتوانند به سایت‌های مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

گوگل مسوولیت کل مشکل را بر عهده گرفته و سخنگوی آن در مصاحبه با آساهی شیمبون رسما معذرت خواهی کرد و علت را سِت کردن نادرست تنظیمات شبکه اعلام کرد اما وزارت ارتباطات و امور داخلی تحقیقات مستقل خود را آغاز کرده است تا دلیل اصلی را بیابد.

گوگل ترافیک آی پی های متصل به خود را به جای دیگری(ناکجاآباد) حواله داده بود که در عرض 8 دقیقه ستینگ عوض شد و مسیریابی کاربران روی خط درست خود تعریف شد اما کندی همچنان ادامه یافت.

هرچند گوگل معذرت خواهی کرده اما از لحاظ فنی گفته می شود در این ماجرا گوگل پرووایدر انتقال به صورت سهوی برای دیتاسنتر Jastel شده است که دیتا را روی ورایزون ست کرده بود و پس از تغییر ستینگ همه چیز حالت عادی به خود گرفت.

گفته می شود کاربرانی که قصد خرید بلیت آنلاین داشتند، یا اکانت بانکی خود را چک می کردند و حتی گیمرها در ژاپن بدلیل این تعریف غلط ساعتها دچار قطعی و بعد کندی شدند.

(برخی کشورهای دارای فیلترینگ از تکنیک سوء تعریف از پروتکل Border Gateway Protocol  بهره برده و کاربران سایت‌های فیلترشده را به جایی که وجود ندارد یا به اصطلاح بن بست است هدایت می‌کنند.)


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir